Menekülés a szmog elõl!

Bischof István, HA5TI - 2009-01-18
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5TI, HA5OT

KM-005 - Dobogó-kő (Pilis, 700 m ASL); QRA: JN97KR72, 6 pont, HAFF-004

Újra eljött az ideje, hogy kimozduljak itthonról. A remény, hogy ezt a "csodás" budapesti levegõt legalább ideig óráig nélkülözöm, külön erõt adott a korai keléshez. Ottóval tegnap este megbeszéltük a menetrendet. Korábban ébredtem, bekapcsoltam a rádiómat és csináltam 110 QSo-t a HA-DX-en bemelegítésnek. :-) Ottóval a megbeszélt idõpontban találkoztunk és indultunk Dobogókõre. A Két-Bükkfa nyereg elõtt kb. 1 km-el kezdett eltûnni a szmog, köd , kék lett az égbolt, gyönyörû zúzmarás fák és szikrázó napsütés. A kedvünk a tizes skálán egybõl maximumra ugrott.

Parkolás után ( sunyi módon az FMV bázisa elé parkoltunk ), elkezdtük keresni a QTH-nak való helyet. Hosszú kitelepülést terveztünk, így kényelmes, napsütötte, kevésbé forgalmas helyet akartunk. Felsétáltunk a kilátópontra, ahonnan ez a kép tárult elénk. Csodás látvány a völgyben ülõ köd és a fölé nyúló csúcsok.
Úgy döntöttünk, hogy a teniszpálya elõtti padot foglaljuk el. Ottó heves jégtelenítésbe kezdett, mely tevékenységében egy csavarhúzóval segítettem, de a jégpáncél így is csak nehezen adta meg magát. A bevett padra illetve padhoz hamar telepítettük az állomásokat. Kettõ állomást üzemeltettünk, a 11m-es speider boton éppen a 10MHz-es inv vee trónol.
Ottó sietve akcióba kezdett, 2m-en vadászta a chasereket, elég jó eredménnyel.
Az elõtérben a kék lapocskán egy ICOM 7000-es RF része, Ottó kezében meg az elõlap. A háttérben a dobozokon az FT-817.
Sajnos a napot eltakarta az eléggé gyorsan leereszkedõ köd. Nagyon hirtelen nagyon hideg lett, gyorsan döntöttünk. Egy fotó az utolsó hívásról és már pakolunk is.

Az elhatározást gyors tett követte. Miután a forraltboros poharakat és egyéb hulladékot a szemetesbe dobtuk és meggyõzõdtünk róla, hogy semmit nem hagyunk hátra elindultunk az egyik étterem felé, ahol felfelé jövet láttuk, hogy 3 kondérban fõznek. Nagyon jó döntésnek bizonyult: bográcsos babgulyás füstölt csülökkel, káposztával. Mire mi kaptuk az ételt , addigra jól besûrûsödött. Nagyon jól esett a hideg után ez a finomság. Köszönjük a sok QSO-t, a vidám beszélgetéseket. Bízom benne, hogy hamarosan a következõ csúcsról sikerül ilyen kellemes élményeket jelenteni. 73 DX Pista HA5TI