Tavaszelõ a Bakonyban

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA9MCQ

KD-004 - Papod (Bakony, 644 m ASL); QRA: JN87WE23, 4 pont
  KD-002 - Nagy-Som-hegy (Pénzesgyőr, 649 m ASL); QRA: JN87VG30, 4 pont, HAFF-029

Elsõ tavaszi túránkat a Bakonyba terveztük. Tatáról langyos napsütésben indultunk Hárskút felé bizakodva a szép idõben.

A Bakony sûrû köddel fogadott.Lókút és Hárskút között tábla is figyelmeztet, hogy csak saját felelõsségre közlekedhetünk ezen a szakaszon. Három kilométeren át egy autó szélességben volt takaritva az út, melynek két oldalát 2m magas hófal zárta.
Hárskútról a piros jelzésen kell menni a Papodra. Az irtásnak és a ködnek köszönhetõen hamar elvesztettük a jelzést. Kis kitérõvel, de végül felértünk a csúcsra.
A csúcson nem sok látnivaló volt. A felszerelésre vastagon lecsapódott a ködpára. S21-en rögvest s2s qso-val indítottam ha4fy Jánosékkal. S22-õn folytattam, jó aktivitás volt.
Ahol kicsit kiolvadt a hótakaró, ott már megjelent a hóvirág.
Korán leértünk a hegyrõl, így még maradt idõ egy csúcsra. Bakonybélig autóztunk, ahonnan a Nagy-Som-hegyre másztunk fel szinte toronyiránt.Nyomok nem voltak, de térdig érõ hó nehezítette a járást. Sok szarvast is láttunk. A csúcson a felszerelés kibogozása után ismét a 4fy,4ggq csapatot hallottam, amint épp végeztek a második aktiválásukkal. Hiába kiabáltam sajnos nem hallottak meg. Innen elég keservesen ment a rádiózás. Sokat kellett kiabálni a 4 qsohoz.

Mire végeztem a nap is kisütött, így egy kis tavaszi hangulattal tértünk haza.