Hálás-tetõ

Ajánlott turistatérkép: 4. Balaton térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3HK, HG3FLA

KD-042 - Hálás-tető (Szigliget, 242 m ASL); QRA: JN86RT21, 1 pont, HAFF-010

A megelõzõ napon verõfényes napsütésben indultunk a Balatonszentgyörgy melletti erdõbe geoládát keresni. Aztán mire odaértünk, már hóembert is tudtunk volna csinálni, olyan hóvihar kerekedett. Gondoltam ennél csak jobb várható, így elhatároztuk, hogy másnap meghódítjuk a Hálás-tetõt. Éjszaka feltöltöttem az akkut, és összecsomagoltunk.

Az idõ szépnek igérkezett, így elindultunk 10:00-kor. Távolról így festett az úticélunk.
A csúcs megközelítése a Szabadság utca végébõl a legegyszerübb. Itt lehet hagyni az autót, és nem megeröltetõ 1Km-es séta után elérjük azt. A másik, sokkal nehezebb útvonal a Farkasvölgyi utca felöl adódik. Ez az útvonal sokkal nehezebb, de látványosabb. Gyönyörû borospincék között érkezünk fel egy gyermektáborig. Idáig a piros "-" jelzést, majd a kék "T"-t kell követni.
A csúcs igy nézki, de a dolog nem volt ilyen egyszerû. Szépen csendesen, de szuszogva a hátizsák súlyától araszoltam fel a legmagasabb huplira a csúcskõ mihamarabbi megpillantása reményében. És akkor azt hittem itt a vég, mert fekete alakokat, JETIKET látok tõlem pár méterre elsurranni. Mint azonnal ki is derült nem Jetik voltak, hanem három jól megtermett vaddisznó. Nem tudom ki ijedt meg jobban, õk vagy én, de biztos ami biztos kinéztem magamnak a legközelebbi fát, aminek megmászása rekordot döntött... A "Jetik" távoztak, én meg gyorsan elhúztam onnét csendesebb vidékre. A közvetlen közelben van egy pihenõ hely, itt ütöttünk aztán tábort. Az elõzõ helyen a dipóloknak nem lett volna elegendõ hely.
Gyorsan összeraktuk a RIG-et és az igért idõpontban QRV is voltam. Köszönet pilótáimnak HA3HP Tibor, és HA3TBL Lacinak, az elsõ CQ elhangzásától folyamatos pile-up volt az elsõ órában 7.030 KHz-en. 14MHz nem ment, csupán 11 QSO-t tudtam összehozni.
Aztán sokat nem kellett várni, jött az elõre várt "csapás", beindult a Russian DX Contest. Mindjárt eszembe jutott a jó öreg közmondás, mi szerint: "Jó dolog a QRP, csak túl rövid hozzá az élet".
Ilyen hideg volt, hogy az elgémberedett ujjaimat lehelnem kellett, de én szorgalmasan toltam a " CQ SOTA..." jeleket a nagyvilágba, de mindhiába. Igy feltoltam a powert-t 25W-ra, hogy nagyobb sikerem legyen. Az akku bírta, mert 5W mellett 3 órát kibír, ezt már leteszteltem.
Ha hûséges társam HG3FLA-Hilda rakott volna tüzet, amire többször is megkértem, nem fagyoskodtunk volna annyit. Viszont ennek is meg volt az elõnye: Legalább nem csíptek a szúnyogok. Hi...
AZ akku bírta volna még, de a sávban egy talpalatnyi hely sem maradt számomra, így aztán úgy döntöttem, hogy a 2 óra aktiválás elég volt. összesen 71 QSO-t naplóztam, ebbõl JG2KKG és KT3Y szép DX-nek számít. Négy magyar összeköttetés született, melyeket köszönök HA3FZ-Zoli, HA7UG-Laci, HA3TBL-Laci, HA3OK-Zolinak.
Miután újra civilizált területre értünk, megnéztük Szigliget nevezetességeit, pl. az AVASI templomromot.
Nagyon szép és kulturált a környezete.
Így néz ki belülrõl, de bemenni nem lehet.
A teplomrom mögött található Wass Albert emlékmûve.
A szomszédos tanúhegyek, mint következõ SOTA célpontok. Tetejükön már sokszor jártunk, de rádió nélkül. Rádióm ugyan volt, de akkor még nem tudtam mi az a "SOTA"?
Még egy pillantás a Szigligeti várra. Most föl nem mentünk, mert több esetben jártunk ott. Tetejérõl szemet gyönyörködtetõ kilátás tárul elénk tiszta idõben.
Itt fejezõdött be a túránk, de már várjuk a következõ kezdetét. Úgy tûnik, hogy tényleg nagyon klassz dolog SOTA-zni. Visz'hallás a következõ csúcsról!

Igaz, hogy hideg volt, de nagyon klassz, és eredményes túra volt, melyet ajánlok másoknak is. Ugyan a csúcsról semmi kilátás nincs, de Szigliget gyönyörû, melyet érdemes megnézni, és a borok is jók... VY 73! Zoli 3háká