Bakonyi túra 5 - Ámos-hegy

Ajánlott turistatérkép: 2. Bakony Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

KD-045 - Ámos-hegy (Eplény, 525 m ASL); QRA: JN87XE17, 2 pont

A pénteki aktiválás után "csak egy 15 km-es" szervezett gyalogtúrán vettem részt a Cuha-völgyében és annak körzetében - a vasút megmentéséért. Útközben átmentünk a Zörög-tetõn is, amirõl akkor nem tudtam, hogy SOTA csúcs (KD-013). Mivel az egésznapos programra nem vittem a SOTA felszerelést, így az aktiválás elmaradt. (Pedig az idõbe bele fért volna, hi.) Kilátás a tetõn semmi, az "öregek" által emlegetett kilátónak is hûlt helye. Ha legközelebb Csesznek körzetében járok, akkor csak egy gyors aktiválást tervezek ott megejteni.

Vasárnap reggel a fiammal indultunk neki az Ámos-hegynek. A sípálya aljából indultunk fel a felvonók mentén. Meglátva a kilátót, már kezdtem örülni, hogy ismét valami kényelmesebb pozitúrából fogok rádiózni, hasonlóan az Öreg Futónéhoz.
Rögtön föl is mentünk a kilátóba, ahonnan csodálatos kilátásban volt részünk. Lecsekkolva a GPS-t jöttem rá, hogy ez csúcs ugyan, de nem a beszámozott SOTA csúcs. Tehát irány tovább. (Tanulság: elõre, a felkészülés közben el kellett volna olvasni a korábbi aktiválók - HA1DTQ és HA2VR - beszámolóját, s abból tisztán kiderült, hogy van Kis-Amos és Nagy-Ámos, mintegy 25-28m szintkülönbséggel.)Nincs kép
Nincs képSzerencsére az igazi csúcs nem volt messze, mintegy 6-700m, s nem is kellett túl nagy szintkülönbséget leküzdenünk, hogy felérjünk az igaz csúcsra. Ha már benne voltunk a sífelvonós - irány egyenest felfelé - gyaloglásba, a csúcsot egy viszonylag széles nyiladékon keresztül közelítettük meg.
Az erdõben nomád körülmények között települve 35 perc alatt 35 qso-t csináltam 40m-en, köztük 3 HA állomást, amikor is az akkupack kimerült. Így, a nagy aktivitás ellenére, kénytelem voltam a forgalmazást abbahagyni. (A 2m - vasárnap ellenére - eredménytelen volt. Folyamatos forgalmazás szlovák nyelven a 145.525 MHz-en.)Nincs kép

Visza a kocsihoz. Akkucsere. Majd folytattuk az utunkat a Tunyok-hegy (KD-047) irányába, de közel 1-órás gyaloglás után feladtuk. Még mindig marad sok csúcs a Bakonyban, tehát ide hamarosan vissza fogok térni. Lehet, hogy egy komplett hetes aktiválásra.