Ismétlés: két keréken a Bükkben

Ajánlott turistatérkép: 29. Bükk térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR, HA5CQZ, HA5TI

EM-003 - Istállós-kő (Bükk, 959 m ASL); QRA: KN08FB16, 10 pont, HAFF-002
  EM-077 - Nagy-Hárs (Bükkszentkereszt, 840 m ASL); QRA: KN08GC61, 8 pont, HAFF-002

A tavalyi bükki kerékpáros túra ismétlése mellett döntöttünk Zolival (HA5CQZ). A csapat kiegészült Pistával (HA5TI).

Az Olasz-kapu elõtt parkoltunk le és láttunk neki a kerékpárok és a rádiós cuccok összekészítésének. Sikerült mindennek helyet találni és betenni a hátizsákba és a táskákba. Zoli és Pista már útra készen, én még a fényképezõgéppel bíbelõdtem egy kicsit.
A kaput (és a sorompót) elhagyva néhány 10 métert követõn jobbra indul a kerékpáros út, amelyrõl majd a csúcs felé le kell térni. Az út az elágazásig végig jól és könnyedén kerékpározható.
Fennt a csúcson Pista 40 m-en oszt, Zoli pedig 2 m-en kergeti az állomásokat és forgolódik az antennával.
Az Istállós-kõrõl hamar legurultunk és folytattuk utunkat a Bükk-fensík egyik legszebb részén. A szép idõ sok kerékpáros és gyalogos túrázót hívott a szabadba. A tavalyi letérõ helyett egy távolabbi, a Nagy-hársot K-rõl megközelítõ utat választottunk, hogy azt is megismerjük. Az út gyengébb és nehezebben kerékpározható, mint a NY-ról közelítõ útvonal. Ennek ellenére sikeresen feljutottunk. A képen Pista kerekezi az utolsó métereket.
A rejtett objektum.
A csúcsra errõl az oldalról sokkal rosszabb út vezet fel, láthatólag egyáltalán nem járt arrafelé mostanában senki. Sem eligazító tábla sem egyéb nem jelzi, hogy katonai objektum terül el elõttünk. Mindössze egy hevenyészett tábla adja tudtunkra, hogy a kutya harap. Óvatosan is nyomkodtuk a billentyût és ismételgette Zoli sokadjára a CQ-t 80 m-en (a képen).
Visszafelé megálltunk egy szép fotóra a Nagy mezõn.
Visszaérve a ráadás egy békés nyugalommal a parkolón keresztül mászkáló róka volt, amely nem sokat törõdött azzal, hogy a birodalmába befészkeltük magunkat egy kis idõre.

Szerencsésen és egy kicsit fáradtan indultunk vissza Pestre. Szép idõben, szép helyen, szép számú összeköttetés keletkezett. Nagyon jól éreztük magunkat.