Tót-hegyes, azaz aktiváljuk Óvárat II.

Bischof István, HA5TI - 2009-04-26
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5TI, HA5OT

EM-005 - Tót-hegyes (Mátrakeresztes, 815 m ASL); QRA: JN97VU99, 8 pont
  EM-002 - Galya-tető (Mátra, 964 m ASL); QRA: JN97WV99, 10 pont

A szép emlékû Ágasvár aktiválás után ismét a Mátrába indultunk, hogy az elmaradt aktiválást bepótoljuk. Az elõzõ napi aktiváláson elszenvedett energiaveszteségem pótlására tettem javaslatot Mátrakeresztesre érve , mely heves igenlést váltott ki "állandó tettestársamból".A patak partján igencsak jól kinézõ étterem áll. A felszolgálónõre is az épülethez hasonló jelzõket mondhattunk. Ekkor még nem is sejtettük, hogy micsoda innyencség vár ránk: VADDISZNÓPÖRKÖLT SZTRAPACSKÁVAL.

A finom ebéd után Ottó javasolta, hogy menjünk a Tót-hegyesre, könnyebb megmászni, mint Óvárat. ( ez a fiú tudhat valamit az Óvárról, hogy már másodjára ódázza el az aktiválást ) Ottó teljes harci díszben indul a Tót-hegyesre.
Csodás szálfák, szép aljnövényzet. Mintha kertészek által lenne karban tartva.
Szép ösvényen haladtunk a csúcs felé. A turistautak feltûnõen jól vannak jelölve, szép új fa jelzõtáblák a keresztezõdésekben.
A csúcsra érve az elsõ pillantás a Galya-tetõre...
...és a Kékesre. HA5AQ éppen Egerben volt , ahol részt vett egy siklóernyõs versenyen. Halmozva az élvezeteket, repülés közben rádiózott. Nekem akkor sikerült vele beszélnem, amikor éppen 1600m magasan volt, valahol ott a Kékes felett. Sajnos az alacsony felhõalap miatt nem volt látható, hallható annál jobban.
Az elõtérben a 7MHz-es dipólt tartó pecabot, a háttérben Ottó kollineár antennája.
A gerinc nagyon keskeny, minden lépést meg kell fontolni, nehogy lebillenjen az ember, mert...
...ilyen kõzuhatagba esik bele.
A csúcskõnél lenne több hely, de ott meg kilátás nincs.
Sikeres aktiválás után ( sok S2S qso ) visszasétáltunk az autóhoz, ahol elõbányászott Ottó valami nagyon finom francia sajtot, pickszalámit és párizsit. Én paradicsommal, paprikával, uborkával járultam hozzá a lakomához.
Az jóízû lakmározás után nekilódultunk, hogy begyûjtsünk még 10 pontot. Útban Galya-tetõre így láttuk a Tót-hegyest a naplementében.
Ottó Galya-tetõn aktivál. Szilaj, fiatal csikóként mindenáron fel akart menni a toronyba. Sikerült meggyõzni, hogy menni fog ez innen is. Végül 2m-en és 70cm-en bõven meglett az aktiválás.

Az erõs szél, és a késõi indulás ellenére sikerült 2 csúcsot aktiválnunk. Ugyan nem lett meg Óvár, de hamarosan ismét nekirugaszkodunk. Hazafelé vettük az irányt. Gyöngyösön Ottó javaslatára meglátogattuk a McDönci mintájára létrehozott hamburgerest, ahol igencsak finom szendvicset kaptunk. Az autópálya már eseménytelenül telt ( nem álltunk meg többször enni ) . A sokat megélt 307-esnek köszönhetõen hamar Budapestre értünk, szerencsére traffipax nem volt sehol. Ja, hogy a gasztronómiai örömök listája teljes legyen. Reggel odafelé menet az M3-ason található LUKOIL kútnál ettünk egy finom hotdogot, sok ketshuppal és pirított hagymával. :-)