Írott-kõ, avagy az áhított 8 pont

Borbély Zoltán, HA3HK - 2009-05-17
Ajánlott turistatérkép: 13. Kőszegi hegység térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3HK, HG3FLA, HA3LV

ND-001 - Irott-kő (Kőszeg (OE/BL-001), 882 m ASL); QRA: JN87FI24, 8 pont, HAFF-026

Az Írott-kõre úgy esett a választás, hogy kezdtem már magam rosszul érezni amiatt, hogy nekem csak 1 pontos hegyekre "futja". Így egy életem egy halálom, eldöntöttem irány az Írott-kõ vasárnap.

Velem nevû faluból közelítettük meg a célunkat, és egészen a Hörmann-forrásig mentünk fel autóval HA1YH Berci és HA1IW navigálásával.
Aztán kerestük a "hogyan tovább"-ot. Közvetlenül a forrástól indul a jelzett turistaút felfelé a csúcsra.
Itt kell balra menni. Nekünk 40 percbe tellett mire felértünk.
Az írott-kõ tanösvényt kellett követnünk végig.
Volt mikor útunkat ilyen nagy kidõlt fa állta,
volt mikor ekkora kígyó,
meg ekkora csiga.
De azért felértünk és gyorsan berendezkedtünk a csúcskõ melletti tisztáson.
Háttérben a kilátó épülete látható. Sajnos a tetejére nem lehetett felmenni, le volt lakatolva.
A QSO-k szépen szaporodtak. Az eredmény: 96 QSO. Ebbõl 2X S2S. Az egyik HA2VR/P-vel, aminek nagyon örültem, ugyanis azutolsó percben sikerült, aztán az akku megadta magát. További magyar QSO-k: HA3HP, HA7UG, HA1IW, HA1DLL, HA1NBS, HA1YH
Míg én rádióztam, a többiek felfedezték a környéket. A késõbb érkezõ turistákat már mi tudtuk tájékoztatni, hogy hol található a Kék-túra bélyegzõ.
Közben történt egy baleset is, egy légy hajtott végre kényszerleszállást a LOGBOOK-omon, aztán meg is döglött. Hogy mi lelte..? Lehet, hogy azt a fene nagy térerõt nem bírta az antennám közelében.
Még készítettünk néhány képet, és indultunk lefelé.
Indulásra várva. Akarom mondani a Babgulyásra várva, mert az következik az igéret szerint.
Fél óra alatt visszaértünk a Hörmann-forráshoz és jót ittunk belõle.
Aztán eleget tettünk HA1IW Tibi barátom invitálásának és végre hozzá jutottunk a várva-várt babgulyáshoz.Hi... A képen házigazdáink Dorka és Tibi látható, miközben barátom mutatja, hogy milyen nagy DX-eket csinált mikor még király volt.
Itt meg én mesélek két tányér kaja meg héhány pohár finom Kõszegi bor elfogyasztása után. A múltkor mondtam is HA5CQZ Zolinak, hogy: "Jó dolog ez a SOTA, csak útközben annyi a régi jóbarát, hogy nagyon "elfáradok" mire hazaérek..." Hiába van akivel 15 éve nem láttuk egymást és elvégre van mit megbeszélni.

HA1NBS Sanyi meghívásának is eleget téve gyors látogatást tettünk náluk Salköveskúton. Nagyon jó szakembert ismertem meg benne. Most fejleszti a " Memory MIC-key" áramkörét, ami teljesen lenyûgözött. Ajánlom bárkinek, nagyon igényes munka. A mai volt a leghatékonyabb aktiválás számomra mivel végre-valahára egyetlen csúcs teljesítése alapján további 8 ponttal gyarapodtam egy csapásra, és ilyen még nem volt.