Agár-tetõn és a Zalahalápi kõfejtõben

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3HK, HG3FLA

KD-011 - Agár-tető (Sáska, 511 m ASL); QRA: JN86SX01, 2 pont
  KD-038 - Haláp (Zalahaláp, 331 m ASL); QRA: JN86RW51, 1 pont

Ismét úgy döntöttünk, hogy hosszabb aktiválást csinálunk, mivel az idõjárás kedvezõnek tûnt, és idõnk is volt. Igy jött számításba az Agár-tetõ és utána a zalahalápi kõfejtõ. A csúcsok megközelítését Sáska felöl kezdtük. A kövesutat elhagyva a "P-" turista jelzést követtük.

Autónkat e jelzés a közelében hagytuk, és gyalog folytattuk útunkat. Egyébként jó minõségû murvás erdei út visz fel csaknem egészen a csúcsig, de sorompóval van lezárva, és tábla is figyelmeztet rá, hogy csak gyalogosan menjünk be az elzárt területre.
Helyenként (szokás szerint) árkon-bokron keresztül vezetett az útunk, így sajnos nem láttuk a táblával jelzett Ember kõ-t és a Szent Jakab forrás vízébõl sem sikerült innunk. Viszont az erdõ telítve volt szamócával...
Útban felfelé ilyen táj tárult elénk, a háttérben pedig következõ célunk a halápi kõfejtõ.
A nyíltabb terep miatt a csúcskõ közvetlen közelében rendezkedtünk be egy magaslesen. Az ott töltött másfél óra alatt 83 QSO született, köztük 2XS2S ill. HA3HP,HA3FZ és HA6IAY.
Még egy gyors kép, aztán irány a következõ csúcs. "Természetesen" hatalmasat kerültünk, így egy órás késéssel lettem QRV a KD-038-ról.
A környék gyönyörû volt, helyenként ilyen kilátással. Kb 40 perces séta után visszaértünk a kiindulási pontunkhoz, és onnét indultunk Halápra.
De hogy tudjuk a miheztartást, itt is tábla figyelmeztetett...
Így néz ki a csúcskõ. Nagy kihívás volt, de felmásztunk azért.
Sajnos fent nem maradhattunk, mert igen erõs volt a szél, és az antennát sem lett volna hova rögzíteni, pedig a panoráma páratlan volt.
Lemásztunk, gyorsan települtünk, mert ekkor már több mint egy órás késésben voltunk a beígért idõponthoz képest.
Aztán elkezdtek tornyosulni a viharfelhõk, de legalább végre lobogni láttuk a SOTA-zászlót.
A terjedés kegyes volt hozzánk, nagyon szóltak az állomások 7MHz-n. Az elsõ QSO HA5LV Viktorral volt. Elõször azt hittem URH-n vagyunk és a szomszédos hegytetõrõl hív (+25dB). További magyar állomások: HA5TI, HA5CQZ, HA3HP, HA2SJ, HA2VR/P. János kérdezte is, hogy mivel dolgozom, mert meglepõen jól szólok. Az IC-706MKII-nek a 4-es állásában volt a teljesítmény szabályzója (cca. 10W). Ez nekem lehetõvé tesz 1,5-2 óra nagyon aktív munkát.
Újabb 83 QSO jött össze innét is, aztán elkezdett az akku drasztikusan merülni. A rádióm meg 10,5V-nál minden alkalommal megbízhatóan beadja a kulcsot. Hi...
Innét ismét autóval folytattuk útunkat.
Hogy az akkuk bírják legközelebb is, így gyorsan "csecsre" kerültek...

Klassz aktiválásban volt részünk ismét, kicsit véltozékony idõjárás mellett. Mire végeztünk a ruháink meg is száradtak rajtunk... Agár-tetõ flórája csodálatos, de nincs jó kilátás róla. A Haláp halott volta nem szép látvány a szemnek, viszont a közel 360°-os panoráma a Tapolcai-medencére kárpótol mindenért. Köszönöm az összeköttetéseket, élmény volt! HA3HP-t kivéve még nem is volt SSB-ben magyar QSO-m.