Zempléni örömszerzõ túra

Ajánlott turistatérkép: 22. Zempléni hegység Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA6OY

EM-008 - Téglás-kő (Gönc, 753 m ASL); QRA: KN08PK96, 6 pont, HAFF-047

Valami kuriózumot szerettünk volna..., megkaptuk. Olyan helyre szerettünk volna menni, ami látványában is más, mint amit itt a környéken megszoktunk. Már régóta szemezgettem ezzel a csúccsal és a közeli Magoskával is. Téglás-kõ nem szerepel beszámolóban, de láttam, mintegy két éve HA1DTQ 2 méteren aktiválta.

Tekintettel a kánikulára, valamint a pakkok súlyára, a napkeltét már az M3-as autópályán robogva csodálhattuk meg. Fel kellett érnünk az elviselhetetlen meleg kezdete elõtt. Hejce felõl közelítettük meg a hegyet. A fõutca végénél a piros négyzet jelezte az útirányt. Autóval haladtunk egy keskeny kocsiúton kb. 2 Km-t. Itt sorompó, parkolás és tovább ezen az úton addig, amíg (1Km) balra piros csík jelzi közvetlen egy vadászház elõtt az irányváltást. Emlékhely felirat a táblán a 2006 januári 42 áldozattal járó repülõ baleset helyszínét. Az emlákhely elõtt fordulunk jobbra, követve a piros jelzést. Ez a jelzett út elkerüli a csúcsot, ezért a mindenkor érvényes B terv lép életbe innen: "mindig csak felfelé".
Ha sziklamászó lennék, akkor sok alkalmam lenne ezeken a helyeken megalapozni az ismerõs gyûjtést (mentõs, ápoló, traumatológus...)
700 méter felett a fenyõk okoztak örömet a szemnek. Az utolsó kilométeren már nem emelkedtünk, csak néhány tíz métert.
A csúcson nincs csúcskõ, csupán egy fára szegezett papír tanúskodik róla, hogy végre megérkeztünk.
Egy "beülõs" horgászsátor lett az én birodalmam, de egyszer egyszer lekenyereztek, hogy átvehessék a technika felett az irányítást. Bár terveztem 160 méteren is rádiózni, végül örültem, hogy kifért 80-ig az antenna mindenféle csaliton keresztül húzva.
Dorci unokám alig múlt ötéves, de annyira bírta a túrázást, hogy érkezésünk napján még egyszer lement a fiúkkal az autóhoz oda-vissza, ami cca 7 Km. A sátraknak nehezen találtunk sík terepet, de a csupakõ terület némi tisztítás után megfelelt a minimum elvárásnak
Ezek között a fák között úgy éreztem magam, mint aki összement a mosásban. : - )
Július közepén nem számítottam ennyi szép virágra, amibõl csak néhányat fotóztam le.

Ide több napra kellene eljönni, de mobilabban, pl. szállás valamelyik faluban. A környék csodálatos, bár konkrétan errõl a csúcsról nincs kilátás amivel érzékeltethetném ezt. Köszönöm mindenkinek a QSO-kat, ami fõleg 40 méteren volt érdekes, mert szinte mindenkit S9 feletti szinttel hallottam. Meglepõdtem az érkezés után, az elsõ 145.525-ön leadott CQ után UX prefixû állomás hívott meg. S2S ként HA7AT Lala jeleit hallottam többször is, de ezenkívül a 2 méter FM csatornáin nem termett sok minden. A 7MHz jól ment, nyolcvan méteren kevés állomást naplóztam, mert kora reggel kevesen voltak, este viszont a QRN szétverte a jeleket. Mindannyian jól éreztük magunkat és elhatároztuk, visszatérünk még a Zemplén hegyei közé.