A Nyerges-hegy és az elromlott kávéfõzõ...

Bischof István, HA5TI - 2009-08-15
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5TI, HA5OT

KM-015 - Nyerges-hegy (Pilis, 558 m ASL); QRA: JN97MR62, 2 pont, HAFF-004
  KD-025 - Vaskapu (Esztergom, 404 m ASL); QRA: JN97JS28, 1 pont, HAFF-004

Elromlott a kávéfõzõm. Éppen indulni akartam, hogy beszerezzek egy újat, mert a SOTA mellett a kávé az, ami lételememmé vált. :-) Ekkor csörrent meg a telefon, a kijelzõjén: HA5OT! ( aki azt mondta , hogy szombaton vitorlázni megy, de úgy tûnik, elfújta a szél a hajót ) Rövid idõ alatt döntés született, hogy kávéfõzõ vásárlás helyett aktiválni megyünk. A cél is meglett: Nyerges-hegy KM-015. Indulás: 2009. augusztus 15. 12 óra helyi idõ szerint, hazaérkezés érkezés 2009. augusztus 16. 04:15 perc.

A találkozás után hamar kiértünk a hegy lábához. Ez Szentendre Pismány nevezetû városrészének szélén van, ahová autóval lehet felmenni. Innen indul a sárga vonal turistajelzés. A parkolótól pár száz méterre van ez a tábla, az utat záró sorompó után.
Ottó teljes harci díszben siet felfelé, jobbkeze felõl egy nagy tisztás,
ahonnan ilyen kilátás nyílik a Lupa szigeti tavakra és Budapestre.
A sárga jelzésû útról a gerincnél jobbra kell letérni, kb. 50m után található meg a csúcskõ.
Sok más csúcskõhöz hasonlóan ez is szétesõfélben van. Ráadásul a környezetében szép számmal vannak vaddisznótúrások.
Ottó hevesen aktivál 2m-en. Egy Makó környéki /AM állomást hívogatott, sajnos eredménytelenül. Késõbb azonban 2m-en és RH-n is meglettek a szükséges QSO-k.
Sajnos több verseny is zajlott ebben az idõben, CW-n és SSB-n is, így igencsak nyögvenyelõs lett az aktiválásom. 10 QSO után fel is adtam az erõlködést, inkább fotózgattam.
A kissé lehangoló, nehézkes aktiválás után elindultunk lefelé. Ottó bevetette magát a málnásba. ( szedresbe )
Amikor megkóstoltam, én is ledobtam a málhát és amennyire lehetett, belebújtam a szederbokorba. Nagyon édes, finom csemegében volt részünk.
A Nyerges-hegyrõl leérve elhatároztuk, ezt a napot nem hagyjuk így végzõdni. A szentendrei hajóállomással szemben van egy büfé, ahol finom hamburgert és saját készítésû narancsos-citromos limonádét kaptunk. Tele bendõvel indultunk a Vaskapu felé. Itt az éjszakai "bónuszt" igénybe véve nem mentünk fel a csúcsra, hanem a turistaház csodálatos panorámát nyújtó teraszáról rádióztunk.
Nulla óra három percre, alig több, mint fél órás CQ-zás után meglett a 4 QSO. Ebbõl 2 állomás QRP teljesítménnyel dolgozott. Így nézett ki a kerítésre telepített SOTA állomás. A sötét háttérben áll a 12m-es spiderbot a 80m-es inv. vee-vel.
Ottó, hanyagul a földre dobva az FT-817-est, így rádiózott. IC-7000, kb. 20-25W, GP 17m-re majd 14MHz-re egy inv. vee dipól.
A 18 MHz-en létesített YV QSO-t a szöcske is érdeklõdéssel hallgatta.
Az igencsak nehezen sikerült 4. qso után, a felfelé kúszó újholdat megcsodálva vettünk búcsút a Vaskaputól.

Hazafelé, ha már útba esik, beugrottunk a TESCO-ba, így ma reggel 10:47-kor kortyolhattam a tejeskávémat. Az élmények azonban nem zárultak ezzel. A Két-Bükkfa nyeregtõl lefelé láttunk két rókát, egy nyestfélét és egy borzot. Sajnos ez utóbbi élettelen teste feküdt az út közepén. A rávetülõ reflektorfény miatt ugrott el a 2. róka, ( az elsõ az árok partjáról szemlélte nyugalommal, ahogy lefékezte Ottó az autót és visszatolatott, hogy megcsodáljuk ezt a szép állatot ). Valószínûsíthetõ, hogy a borz nemes csatában maradt alul a rókával szemben, aki a nálánál nagyobb testû zsákmányt éppen ott cipelte át az úton. Pilisszentkereszt és Pomáz között még egy szép, jól fejlett õzsuta legelészett az út mellett, õ azonnal elugrott a közeledõ autó láttára. 04:15-kor egy kellemes zuhany után szép emlékekkel estem be az ágyba.