Nagy-Kevély hóban

Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2ECZ

KM-018 - Nagy-Kevély (Pilis, 534 m ASL); QRA: JN97LO89, 2 pont, HAFF-004

Eredetileg ezen a hétvégén Nagyhideghegy-Csóványos lett volna a program, de a turistaház síszezonbeli teltsége és a rádióban hallott 40-60 cm hó látatlanban elriasztott. De mivel ki akartam kicsit mozdulni, legalkalmasabbnak a jelenleg hozzám legközelebb található Pilis egyik közeli csúcsa, a Nagy-Kevély tûnt.

A Budapest-Szentendre közt közlekedõ HÉV Csillaghegy megállójánál szálltunk le, és végig a piros jelzés mentén indult is a túra. A képet a Hegymászó utcában készítettem. Komoly TV vételi szándék motiválta a tulajt.
Békásmegyer a Róka-hegy oldalából.
Kiértünk Üröm szélére. A képen az utolsó házak és a Kõ-hegy illetve a Nagy-Kevély látszik (a havas tetejû).
Ezután egy bõ kilométeres síkon vezet a hétvégi házak elõtt az utunk. Talán ez a leg unalmasabb szakasz. És sehol egy jelzés. Majd az Üröm-Budakalász aszfaltutat keresztezve ismét emelkedõs és szép lesz.
De mielõtt az aszfaltúthoz érnénk, egy turista útelágazás. Csillaghegy vagy Békásmegyer? Visszafelé Békásmegyert választottuk, ahol negyed órányi járásra, a település szélérõl 20 percenként jár hétvégén busz (143) a HÉV megállóhoz. Még szövegesen is ráírták az oszlopra az irányokat!
Üröm körül található egy tanösvény. Már a Róka-hegynél is felfigyelhettünk erre (lásd régebbi beszámolóm)
A Kõ-hegy után a közelmultban volt fakitermelés. Sok helyen láttunk ilyen szép farakásokat. A kellemes illatuk méterekrõl érezhetõ volt.
Elfáradtam, hát lepihentem :) Szerintem az óvatos felkelés után hátrahagyott lenyomaton sokan el fognak gondolkodni, mi történhetett? Pedig csak élveztem a havat...
Azt hiszem, a gyalogösvények közül ez a szakasz télen is, nyáron is különleges hangulattal bír. Sajnos a kép nem adja vissza.
Pilisborosjenõ fenntõl. A csodálatos látvány magáért beszél.
Felértünk Nagy-Kevélyre. Kilátás délnyugat felé. Nyugattól délen át észak-keletig van kilátás!
Kilátás délkelet felé.
Kilátás Kelet felé.
FT-817 8 db ceruza akkumulátorral + 5/8-os körsugárzó. A könnyû felszerelés téli idõkre...
A toll feladta a fagyban. Feleségem feltalálta magát. A hóban vezette a LOG-ot, majd a telefonomba átpötyögtem.
Lefelé jövet megörökítettük a túrázók által kitaposott ösvényt. Se nem keskeny, se nem túl széles.
No ez nem volt szándékos. A hét elején olvadt majd fagyott és szerda tájt esett sok-sok hó. Következmény: hó alatt bizony sok helyen jég van.
A Kõ-hegynél fotóztam le a holdat. Mire leértünk Békásmegyerre, addigra igen erõsen sötétedett.

Összességében elmondható, hogy ez a kis kiándulás is nagyon jó volt. A feljutás azonban másfélszer annyi idõt vett igénybe mint hó nélkül. Az is szerencse volt, hogy alapjában véve nem volt hideg, azonban ha feltámadt a hideg szél, az okozott csak kellemetlenséget.
Tehát nagyon jó, a Nagy-Kevélyt télen-nyáron tudom ajánlani rádiós és kilátás szempontok alapján egyaránt.