Zemplén 4.

Feri, HA7UL - 2009-08-28
Ajánlott turistatérkép: 23. Zempléni hegység Dél térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7UL


Érintett SOTA csúcsok:
  EM-057 - Sátor-hegy (Sátoraljaújhely, 460 m ASL); QRA: KN08TJ43, 1 pont
  EM-051 - Kecske-hát (Sátoraljaújhely, 482 m ASL); QRA: KN08TJ44, 1 pont
  EM-043 - Magas-hegy (Sátoraljaújhely, 514 m ASL); QRA: KN08TJ56, 2 pont
  EM-126 - Király-hegy (Makkoshotyka, 313 m ASL); QRA: KN08SI64, 1 pont


Az utolsó aktivitási napomon, eredetileg szintén 2 csúcs volt a terv és esetleg a Magas-hegy, ha gyors leszek.


Nincs képSátoraljaújhelyen a gyermektábornál parkoltam le. Innen a K+ jelzésen mentem, míg a nagy csatlakozáshoz nem értem. Itt már meg sem lepõdtem azon, hogy a P jelzés mellett megjelent egy zöld és egy piros Z betû jelölés is. Hogy ez mi lehet??? Nem jöttem rá, pedig több helyen is van. Mindenesetre a csatlakozás szintén rosszul van feltüntetve a térképen.
A P jelzést elérve, balra egy kis erdei úton a csúcs alá, majd onnan a csúcsra másztam. Teljesen járhatatlan. Sziklás és sûrû, áthatolhatatlan bozótos teszi elérhetetlenné a csúcsot. Kerestem egy kidõlt fát, és annak a helyén telepítettem a dipólt. Semerre, semmi kilátás. RH-ra ez is jó.Nincs kép
Nincs képUtána a P jelzésen mentem tovább a Kecske-hát felé. A térképen jelzett erdei utat nem lehet észrevenni a turistaútról, így toronyiránt másztam fel. Természetesen feljebb rátaláltam az egykori útra, késõbb ezen ereszkedtem vissza. A talaj, sziklás és morzsalékos. Nehéz a feljutás. Fenn egy természetes sziklákból, kidõlt fákból és fóliából épített kis kunyhó is van. Nagyon rossz állapotban. Talán régen valami vad figyelõk használhatták.
Itt végre csúcskövet is találtam. Megpihentem rajta, majd kerestem egy alkalmas terepet a telepítéshez. Szûkösen, de kifért a dipól. Sajnos, annak ellenére, hogy aránylag szabadon álló csúcs, semmi kilátás nincs róla a magas, sûrû fák miatt. 3 S2S és 1 HA állomás.Nincs kép
Nincs képMivel hamar sikerült végeznem itt is, így a harmadik csúcs felé indultam. Gondolván, hogy 2 legyet ütök egy csapásra, mentem a libegõhöz. Pihenni is és feljutni is, szép lett volna. Nos a pénztárnál tudtam meg, hogy fenn nem lehet kiszállni, építési munkák miatt. OK, akkor fel autóval a sí pálya parkolóba. Igen ám, de ott is lezárt terület, még parkolni sem lehetett. A dolgozók elmondták, hogy a csúcson a kilátót is átépítik, így az egész csúcs építési terület és le van zárva.
Kicsit mérgesen vissza, lefelé a Z jelzésig. Itt találtam egy kis helyet a kocsinak és indultam hátulról. A Z és a P3 jelzésen. A csúcs tényleg építési terület volt, úgyhogy az erdõbe behúzódva települtem. Hatalmas zajt csináltak és a sáv is recsegett, így hamat ott hagytam a csúcsot. Sem S2S sem HA állomás nem volt.Nincs kép
Nincs képMivel gyorsabb voltam mint terveztem, így hazafelé még tettem egy rövid kitérõt. Sárospatak elõtt, jobbra a tengerszem felé lekanyarodtam. A piros T és P jelzéseken mentem a szõlõkig, majd ott parkoltam. A P T jelzésen mentem a csúcs felé. A térkép jelzése itt sem jó. A jelzés nem megy fel a csúcsra, hanem alatta a sziklák alatt megy el Makkoshortya felé.
Felmásztam a sziklákon és települtem. Nálam nagyobb sziklák mindenfelé szétszórva. Alattuk kisebb üregek, barlangszerûségek. Nehéz volt antennát kihúzni. Az egyik ágát meg is kellett törni kicsit. Éreztem is 7 Megán, hogy nem az igazi. Az akku jól bírta a 4. aktiválást is. 2 HA hívójel került itt a log-ba.Nincs kép


Nagyon fárasztó, de szép nap volt. Sajnálom, hogy bár a csúcsok és az erdõ szép, kilátás sehonnan nincs. Köszönöm az aktivitást.


Utolsó módosítás: 2009-08-30 17:30

(8 megtekintés)