EM szûzek - Háromhuta környéke

EM-095 - Barlang-hegy (Háromhuta, 522 m ASL); QRA: KN08RI39, 2 pont, HAFF-047

Íme némi leírás a Háromhuta környéki két SOTA csúcsról

Kopaszka

A megközelíthetõségrõl a háromhutai vadászházban érdeklõdtem. Azt a felvilágosítást kaptam a gondnok hölgytõl, hogy Óhuta felõl elhagyva Középhutát, van egy leágazás az azfaltútról jobbra. Ez az út (Cartographia térképén zöld jelzésû túrista út) sorompóval kezdõdik, de ha nyitva van, nyugodtan kocsival is be lehet menni egy ideig, legalábbis egy átjátszó toronyig, amit szervízelni szoktak.
Az útmutatást követve meg is találtuk az utat. Sorompó nyitva volt, így elindultunk felfelé. A térkép szerint az út élesen balra fordul és így megy Pasika rét felé, míg jobbra egy átjátszó torony felé lehet menni . Mivel elõször Kopaszkára terveztünk felmenni, a kocsit leállítottam az elágazásnál és gyalog mentünk tovább.
Az út száraz idõben jól járható, habár így is voltak sárgödrök.
Sétálgatva, egyszercsak egy irtáshoz ér. Tovább haladva, egyszercsak elérünk egy kis völgyecskébe. Jobbra a mi hegyünk, balra egy másik dombocska. Na itt szépen le kell térni az útról és kissé felfele javasolt venni az irányt, ugyanis néhány száz méter után egy kerítés kezd el futni az úttal párhuzamosan, így akkor már nem lehet felfelé menni.
Szépen felfelé menetelve feljutunk a gerincre, ahol tovább haladva, egyszercsak nagyobb kövekkel teli, meredekebb rész található. A GPS valahol ott jelzi a csúcsot, de mivel tele van sziklákkal a terület, nem sikerült megtalálni.
Mivel innentõl lejteni kezdett a gerinc, a legnagyobb sziklánál ütöttünk tanyát.
Itt és további csúcsoknál is találtunk amolyan totemeket. Az elején azt gondoltam, hogy ezek helyettesítik a csúcskövet, de aztán késõbb több ilyet is találtunk a Szurok-hegyen, úgyhogy ez valami más lehet.
A telepítés, majd az aktiválás rendben zajlott. Igazából -mint az a képeken látszik- URH=0, de magasak a fák, aljnövényzet alig van, így könnyû a dipól telepítése is bármilyen irányba.
Barlang-hegy

Vissza indultunk a kocsihoz. Mivel kicsit korán indultunk lefelé, beleütköztünk a kerítésbe.
A kocsitól elindultunk a zöld jelzéshez tartozó úton.
A Pasika rétig érdemes elmenni, mert elég meredek korábban felmenni a csúcs irányárba és komoly meredek/sziklás részbe ütközhetünk. A rét szélén 3 ember üldögélt. Odamentünk érdeklõdni a legkedvezõbb útvonalról, de -mint kiderült- nem is igen tudtak a minket érdeklõ csúcsról, így gps-re hagyatkozva indultunk jobbfelé.
Alig mentünk néhány száz métert, mikor megjelent egy UAZ szerûség és a kocsit megállítva a sofõr utánunk kezdett kiabálni.
Mint kiderült, erdész volt, aki jött felszedni a rétet kaszálókat. Kérdezte, hogy miént-e a kocsi, mert õk most mennek le és õ be fogja zárni a sorompót az út elején. Egyébkéntis ez tájvédelmi körzet és 6 számjegyû a büntetés, ha elkap minket kocsival az ellenõr.
Mondtam neki a vadászházban hallottakat, de ugye ha a sorompó zárva, nem tudunk kimenni. Mondtam, hogy max. másfél óra és jövünk le, de hajthatatlan volt. Így vissza baktattunk a kocsihoz és lementünk a sorompó elé.
Azért elárulta, hogy a sorompótól az utat követve jön egy kis fahíd. Ha a híd elõtt balra nekimegyünk a hegynek, egy vízmosáson fel tudunk jönni éppen a Pasika rétig. Olyan jó fél óra az út.
De azt nem mondta, hogy iszonyú meredek. Így jó 40-50 perc volt felfelé. Viszont ahogy nézegettem, több lett volna, ha a zöld jelzést követjük...
A réttõl még további 40-50 perc volt a csúcs, ugyanis elég meredek a hegyoldal. További meglepetés volt, hogy miután felkaptattunk a nyeregre, még további 3 völgy-hegy hupnin kellett végigmenni, ugyanis a legtávolabbi a jelölt csúcs.
A környezet egyébként nagyon szép.
Csúcskövet itt sem találtam, úgyhogy a gps-re hagyatkozva ütöttünk tanyát.
VHF=0, de RH-ra szinte bármekkora antenna kihúzható, csak figyelni kell a kövekre közlekedés közben.
Mivel a kitérõ miatt kissé késõn értünk fel, nem túloztam el a dolgot 8-)
Lefelé azért nyugodtabban jöttem már. Így meg is csodáltunk néhány nagyon szép naturproduktot 8-)

Nagyon szép a környék, úgyhogy javaslom a helyek meglátogatását. A két csúcs kellemes kis napi programot biztosít.