Késõi Börzsöny-túra

Bischof István, HA5TI - 2009-09-20
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5TI, HA5OT

KM-032 - Nagy-Koppány (Nagybörzsöny, 549 m ASL); QRA: JN97KV25, 2 pont, HAFF-004

Ottó barátommal megbeszéltük pénteken este, hogy vasárnap megyünk valahová aktiválni. A szombati mozdony-gyorsulási verseny olyan nagy hatással lett Ottóra, hogy 11-kor még csak sok csörgés után vette fel a telefont. Persze, hisz a csörgés ébresztette. A döntés pár pillanat alatt megszületett: irány a Börzsöny. Szerencsére a XI. kerületbõl Óbudára kijutni tömegközlekedéssel nem percek kérdése, így kellõ idõ állt Ottó rendelkezésére, hogy "bebootljon" a számítógépe.

Nagyírtáspusztán , a Szent Orbán Wellnes szálló parkolójában hagytuk az autót. A 3km-es út megfelelõen jelölt, egy egy rövid kaptató kivételével nem meredek, és jól járható. A csúcs elõtt az erdõbõl kiérve így néz ki az ösvény.
A csúcskõ érkezés után.
Kisvártatva én is felértem .
Ottó szereli a 6 elemes yagit, amit pénteken Dobogókõn teszteltünk.
Majd a "nagy mû" üzem közben. Jól teljesített az antenna, SP a JN99-bõl, YT7YT , és egy osztrák állomás került Ottó logjába.
Ottó éppen nyugat felé kacsingat. Mögötte a csúcskõhöz rögzített spider bot a 40m-es delta looppal.
Az antenna egy másik nézõpontból.
Az állomás a csûcskõn.
Kedvet kapva a 2m-re, felraktam az 5/8 elemes antennát az antennaárbocra. Sikerült egy SSB qso SP9CQB-vel, majd SP9DSD következett CW-n a JO90kr-bõl. ( Krakkótól nyugatra )
A panoráma a Nagy-Koppányról a Vörös kõtõl
a Pilisen keresztül
a Gerecséig.
Naplemente után.

Amint a nap lebukott a horizonton, rohamosan kezdett sötétedni. A bontást már a fejlámpák fényében végeztük. Közben megjelentek körülöttünk az erdõ lakói. Ottó vaddisznó-röfögésre lett figyelmes. Az erdõbe érve egy róka ugatása törte meg a csendet. Kiadós séta után értünk az autóhoz és jó hangulatú beszélgetés közben hamar haza is értünk. Ismét nagyon kellemes napot töltöttünk a szabadban. Jót rádióztunk, és olyan helyet ismertünk meg, ahová minden bizonnyal vissza fogunk térni. A Nagy-Koppány családos kiránduláshoz is ajánlott hely. A 3km különösebb megeröltetés nélkül leküzdhetõ, a hegytetõn bõven van hely és nagyon szép a panoráma.