Három a magyar igazság, egy a ráadás

Bischof István, HA5TI - 2009-09-03
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5TI, HA5OT

DD-012 - Fonyód várhegy (Fonyód, 233 m ASL); QRA: JN86SR57, 1 pont
  ND-014 - Rezi-tető (Rezi, 431 m ASL); QRA: JN86OU93, 1 pont, HAFF-010
  ND-020 - Kálmán-hegy (Nemesbük, 282 m ASL); QRA: JN86NU81, 1 pont
  KD-006 - Kab-hegy (Bakony, 596 m ASL); QRA: JN87TB81, 2 pont

Egy nagyon szép csütörtöki reggelen normális idõben sikerült elindulni csúcsokat aktiválni. A cél a Magyar Vándor diplomához ND és DD csúcsok begyûjtése volt, ezt teljesítettük túl egy KD csúccsal. Az elsõ QSO-t a Gyugyhátról csináltuk. HG4UK riasztott bennünket, hogy Tomi, HA6IAY barátunk a János-hegyen van és hiányzik még 2 QSO. Éppen a lejáratnál voltunk, perceken belül már szereltük is össze az antennát és HG4UK telefonos távirányításával meg is lett a QSO. ( a probléma az irány nem tudásában rejlett....... IRÁNYTÛ! )

Rövid autókázás után máris a Fonyód feletti Vár-hegyen voltunk. Ottó már csinálja is a QSO-t 2m-en.
A mikrofon kézbõl kézbe járt, így is voltak percek, amikor a csak 2m-en aktiválás kétséges volt.
Az antenna a rozzant állapotban lévõ kilátóra került, ahonnan
ilyen a kilátás a Balatonra.
Gyors pakolás, majd újabb autózás után máris a Rezi tetõn voltunk. Nem egy kirándulóbarát környezet, semmi árnyék, a fák a szederbokrok között vannak, ahová szinte lehetetlen a bejutás, hacsak nem medve az ember. Az utat övezõ bokrokról azonban folyamatosan lehetett csemegézni az érett gyümölcsöt. Az antennától jobbra a csúcskõ, jövõre talán már nem is fog kilátszani a bokorból.
Ottó is megcsinálta a 4. QSO-t , ismét csak 2m-en rádióztunk. Innen már a logba került egy távolabbi állomás is: OE1ILW/3 a JN77xx qra-ból. ( 2x 17 elem, 400 W, TS-850 és transverter az osztrák állomás felszerelése )
Reziben feltöltöttük a folyadék-készleteinket egy boltban, majd indultunk Zalaköveskút - Nemesbük felé. Út közben egy kis pónitelepnél megáltunk megcsodálni a kedves kis lovacskákat. Õk békésen legelésztek tovább, gondolom, tele van a hócipõjük a bámészkodókkal.
A Kálmán-hegy, ND-020. Nagyon könnyû a megközelítése.
A vadászlesrõl csodálatos panoráma tárul elénk a Keszthelyi medencérõl
és az elõzõ hegycsúcsról, a Rezi-tetõrõl.
Ottó szereli az antennákat,
majd gondterhelt arccal gyártja a DX-et 2m-en.
A sikeres aktiválás után , gatyaigazítás közben. Nem csoda, hogy lecsúszott a nadrág: 5W, 5 elemes yagival sikerült az összeköttetés 2m-en DK1FG-vel a JN59op kockából, majd YO2LAM a KN05ps-bõl és végül S58m a JN76kc-bõl.
A nagyon sikeres, jó hangulatú aktiválások után Szigligeten a Kikötõ Étteremben pótoltuk a nap közben elvesztett kalóriákat. Szerencsére vacsora után sétáltunk ki a mólóra, de hamar visszafordultunk a szúnyoglárvák láttán.

Hazafelé indulva még felmentünk a Kisfaludy emlékházhoz, de a sötétben nem mertem vállalni a Badacsony megmászását. Így tovább indultunk, de hogy meglegyen a 4. hegy is egy napon belül, felmentünk a Kab-hegyre. Közben ideért a korábbra mondott nagy szél, vihar, de szerencsére csak a Holdat eltakaró felhõket láttuk, no meg a nagy szelet éreztük. Éjfél körül reménytelen a 2m, így 7MHz-en aktiváltuk a hegyet. Az európai állomások nehezen hallották meg a qrp-ssb jelet a nagy amerikai QRM-ben. Mi is igen jól hallottuk az USA állomásokat. Itt már nem készült kép, mert egyikõnk a spider botot tartotta, amíg a másik qso-zik. A 4 - 4 qso után gyorsan pakoltunk, kissé kísérteties volt a nagy szélben, a Holdat el-el takaró felhõk alatt, süvítõ szélben a betontorony tövében ücsörögni. Lefelé Kab-hegyrõl több õzet, egy vaddisznót és rókát láttunk. Gazdag lehet a Bakony vadállománya. Nagyon mozgalmas nap volt, sok szép QSO-val. Az ODX 537km lett 2m-en.