Három csúcs az októberi szép idõben

Tóth Gábor, HA4GGQ - 2009-10-03
Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY

KD-025 - Vaskapu (Esztergom, 404 m ASL); QRA: JN97JS28, 1 pont, HAFF-004
  KD-054 - Szamár-hegy (Esztergom, 307 m ASL); QRA: JN97JT54, 1 pont, HAFF-004
  KD-049 - Ráró-hegy (Pilisszentlélek, 486 m ASL); QRA: JN97JR98, 1 pont, HAFF-004

Kiváló idõ ígérkezett ezen a hétvégén, és bár HA4FY János kisebb megfázással küszködött, az általa megtervezett kirándulást nem mondta le. Nem bántuk meg.

Korán indultunk Fehérvárról (ill. Úrhidáról) hiszen kb. 110 km-t követõen kezdtük meg az araszolást kerékpárral a Vaskapuhoz. Tulajdonképpen kiváló út vezet fel a hegyre, csak meredek egy kissé. A hegyen úgy döntöttünk, hogy a turistaház mellett állítjuk fel az árbócot, mivel itt a kilátás is szép volt, és megfelelõ terep állt a rendelkezésünkre.
A turistaház sajnos nem üzemel, és úgy néz ki tartósabb idõre be is zárt. A QSO-k gyorsan jöttek, (akik mindig ott vannak HA5TI, HA7SZA),a környékrõl HA2ECW, hazai pályáról HA4XS. Mivel gyorsan meglett a nekem soknak számító kilenc QSO, megkerestem a közeli geo ládát is. Még egyszer kigyönyörködtük magunkat a tájban, majd ismét kerékpárra pattantunk.
A búbánat völgybe a zöld jelzésen indultunk le, majd imitt amott GPS és megérzés alapján zöld +, és piros jelzéseket követtük, idõnként jelzés nélkül, de széles földúton. Tartottunk egy rövid pihenõt a tó mellett, feltankoltuk magunkat az újabb csúcs elõtt, majd úgy döntöttük, hogy nem hagyjuk lenn a bicókat, azokat is fölvisszük a Szamár hegyre. Nem biztos, hogy jó döntés volt.
A tó környéke nagyon tetszett, a pecásoknak igazi paradicsom lehet.
A csúcsra menet nehéz dolgunk volt a bicókkal, igaz lefelé gyorsan haladtunk. Két emlékmûvet is láttunk a '45-ös harcokban elesettek emlékére.
A Szamár hegy is hamar meglett, köszönhetõ 7SZA-nak, 5KDR-nek, aki a Gerecsérõl minhárom hegyre válaszolt, és HG4UK-nak, aki itt és a Ráró hegyen is segített az aktiválásban.
Innen is remek kilátás nyílt Esztergom felé, a völgyben a motoros sárkányok is repkedtek.
Megnézhettük magunknak a korábban aktivált Vaskaput hátulról is.
A hegyrõl leereszkedtünk és Pilismarót felé vettük az irányt, itt ismét tankolás, és siettünk a Pilisszentlélekre vezetõ úton felkapaszkodni a Ráróra. Enyhén emelkedett a mûút a falu határáig, innen már csak 1,5 km meredek kaptató és már fenn is voltunk.
Már lemenõben volt a nap mikor elindultunk Pilisszentlélekre.
A lemenõ napban megnézhettük azt is, honnan jöttünk le.

Az Esztergom felé menõ mûúton már nem álltunk meg még újabb ládát keresni, csak 4FY elgurult Magellánját kellett felvenni, szerencsére az autók sem mentek át rajta, és apróbb karcolásokkal megúszta. Esztergomban újabb tankolás, majd haza. Este volt mire hazaértünk, de szép nap volt, megérte kimozdolni.