Hétmérföldes csizmában "EM-földön" 1/3. rész

EM-078 - Ágasvár (Mátraszenistván, 789 m ASL); QRA: JN97VW92, 6 pont, HAFF-031
  EM-009 - Óvár (Pásztó, 753 m ASL); QRA: JN97VW70, 6 pont, HAFF-031
  EM-005 - Tót-hegyes (Mátrakeresztes, 815 m ASL); QRA: JN97VU99, 8 pont

Már a nyáron terveztük, hogy teszünk egy néhány napos kirándulást az Északi-Középhegységben, aktiválva több csúcsot, de sajnos nem jött össze. Így aztán lesz ami lesz, választásunk az októberi négy napos ünnepre esett. Csütörtökön este indultunk Hatvanba, ahol az elsõ éjszakánkat HA6KDX Feri, illetve fia HA6MV Feri QTH-ján töltöttük. Innét indultunk pénteken hajnalban, szakadó esõben meghódítani a kiszemelt csúcsokat.

Íme házigazdánk Feri, az ország legfiatalabb rádióamatõre.
Korán reggel érkeztünk meg Mátrakeresztesre. Térkép ide vagy oda, a helybeli emberek barátságosan elláttak bennünket információval, és közben élvezettel hallgattuk a dialektusukat. Azt is mondták, hogy az Ágasvár kicsit húzós lesz, de nem gondoltam, mint ahogy késöbb kiderült, hogy annyira. Kapkodtuk is a levegõt rendesen fölfelé.
Autónkat a már nem létezõ Békás-tó mellett hagytuk és elindultunk most már gyalog a Csörgõ-patak szemet gyönyörködtetõ szurdokában a "P" majd a "P+" jelzésen. Az esõ ugyan még picit esett, de a lombsátor alatt nagyon nem zavart bennünket.
Közben útunkat általunk még soha nem látott foltos szalamandrák keresztezték.
Útban fölfelé gyönyörû táj tárult volna elénk, ha nem lett volna olyan párás a levegõ.
Egyre csak fölfelé...
Aztán egyszer felértünk, és egy pici tisztáson felállítottuk az állomást. A 30 perces aktiválás alatt 33 QSO született, köztük magyar:HA5BA, HA5TI, HA3FZ,HA4FY, HA3FU, HA3OD,HA7UL. Nagy öröm volt mindegyik QSO veletek, meg is lepõdtem, mivel nem szokott ennyi magyar öszzejönni. A másik meg az, hogy dübörögtetek, de tényleg.
Gyors bontás után idulás le a Csörgõ-patak völgyébe azért, hogy újra fölfelé mehessünk Óvárhoz. (Utólag nem ezen az úton mennék...)Volt egy kis kitérõ is, mivel tele voltunk energiával, így véletlenül útba ejtettük a Vándor forrást. Legalább tudtuk szomjunkat oltani...
A völgybõl fölfelé a "ZO" jelzést követtük ami a csúcs közelében haladt el.
Fent a réten akkora köd volt, hogy alig láttuk egymást. Hideg is volt, az ujjaim szinte ráfagytak a billentyüre. Született összesen 39 QSO, ebbõl magyar: HA5CW, HA4FY, HA7UL, HA5AZC, HA7SBQ, HA6XA. Itt is nagyon erõsen szóltatok.
Viszonylag gyorsan le tudtunk érni a Békás-tóhoz, de olyanok lettünk a délelött eredményeként mint a disznók...
A reggeli eligazítás alapján innét autóval folytattuk útunkat Mátraszentimre felé, majd Fallóskút után jobbra kellett lekanyarodni egy murvás útra. 1 Km megtétele után balról volt egy szenyvíz telep majd hamarosan következett a Dudás kereszt, illetve a Hidegkút túristaház. Itt hagytuk az autót, és a "Z+" jelzésen indultunk felfelé. Ekkor még nem gondoltuk, hogy "konkurenciánk" is lesz majd.
Itt már közel jártunk...
Erõteljes emelkedõ után megpillantottuk a hegycsúcsot. Mit ne mondjak, veszélyes hely, nem nagyon lehet ugrándozni.
Alig, hogy felértünk, gyanus hangokat hallottunk. A nyomunkban járt HA7PO Gábor, és HA6QR Gyula
Nem is gondoltam, hogy egyszer eljön az az idõ mikor a "kilincset" adják egymásnak kézbõl kézbe a SOTA-sok a hegycsúcsokon. Barátainkban tündéri embereket ismertünk meg, jót mókáztunk együtt.
Még egy utolsõ kép a csúcskõtõl 20 méterre, aztán pucolás le a hegyrõl, mert nagyon korán sötétedett. Eredmény: 41 QSO, közülük magyar: HA5AZC, HA7UL, HA6IAY, HA5TI, HA3HP, HA5CW, HA3FZ.
Lefelé már ilyen látvány tárult elénk, de sötétedés elött leértünk az autóhoz.

Gyönyörû napot tudhatunk magunk mögött, három csúcsot aktiválva. Igaz nagyon elfáradtunk, de a nagyszerû pile-up-ok, illetve a kintlét öröme kárpótolt mindenért. Most irány Egercsehi, mert az elkövetkezendõ éjszakát HA6IAY Tamásnál töltjük, aztán kora reggel már õ is csatlakozink hozzánk, felhuzza a hétmérföldes csízmáját, de ez már külön történet. Folyt.köv.