Az elsõ hó...

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3HK, HA3LV

DD-011 - Alman-tető (Kötcse, 316 m ASL); QRA: JN86WS55, 1 pont
  DD-014 - Gyugy-hát (Kőröshegy, 311 m ASL); QRA: JN86XT14, 1 pont

Péntek reggel jött az ötlet, hogy meglátogatom a közelben lévõ DD-011 és DD-014 SOTA-csúcsokat. Az akkukat mindig töltött állapotban tartom, így nem volt gond a 10:00-órás indulás. Fiamat HA3LV-t is gyorsan rá tudtam venni, hogy jöjjön velem, így volt sofõröm is. Induláskor -6°C volt, és éjszaka esett 5-10 cm hó. Nos ez volt az elsõ alkalom amikor hóban indultunk aktiválni.

A Csillagónál 24 évvel ez elõtt már jártam, ugyanis a HA3KHB hívójellel voltunk kitelepülni egy komplett hétvégére valamelyik RH verseny apropójából. Az autót Kötcse végében hagytuk, ahol elfogyott az aszfalt út.
Jól járható úton követtük a "Z-" jelzést egészen a geotoronyig. Képen: Balázs a "cuccossal".
Kb. 2 Km gyaloglás után a fák között feltûnt uticélunk.
Ahol egykoron a sátortáborunk állott, most erdõ van...
A torony mögött települtem, és 43 QSO-t csináltam rövid ottlétünk alatt. Hazai összeköttetés HA5AZC Lajossal volt.
Ilyen volt a kilátás a torony tetejébõl. Sajnos a Balaton nem látszott, mert túl párás volt a levegõ.
A kõröshegyi viadukt alatt vezetett utunk tovább a második célpontunkig.
A DD-014 a viadukttól déli irányban kb. 1 Km-re található az úttól balra mintegy 100 m-re a szántás közepén. Mint ahogy a képen is látható, meglehetõsen romos állapotban van.
A QTH-mat egy közeli, jobb napokat is látott beton gyámnál telepítettem. Innét is 43 QSO-jött össze, de javult a hazai állomások aránya. HA5CW Jóska, HA5AZC Lajos, HA3FZ Zoli.

Összességében egy jól sikerült aktiválás volt, de az biztos, hogy a hidegre nem készültem fel. Még a kesztyûm is az autóban maradt... Tanulság, hogy az antenna kábelt is le kell cserélnem, mert forrasztani kellett ismét, de most -6°C-ban. Nagyon sokat fagyoskodtunk, de annyi elõnye meg volt, hogy legalább a szúnyogok nem csíptek. Összesen 190 Km-t mentünk, 5 órakor értünk haza, és igen jól esett a forralt bor...