Az év utolsó és az új év elsõ QSO-ja

Krüpl Zsolt, HG2ECZ - 2010-01-01
Ajánlott turistatérkép: 6. Budai-hegység térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2ECZ, HG8LHS

KM-025 - Nagy-Hárs-hegy (Budapest, 454 m ASL); QRA: JN97LM48, 1 pont, HAFF-015

December közepén a levelezési listán felvetõdött a szilveszteri QSO témája. Ez szép lassan megérlelte bennem, miért ne legyen idén egy ilyen õrültség. Sõt, HG8LHS Robi barátom tõlem függetlenül is erre a gondolatra jutott. Innentõl kezdve már csak családi egyeztetés kérdése volt, megvalósítható-e? Karácsony után folyamatosan figyeltem a MetNet oldalt, saccolva a várható idõjárást. Látszott, hogy esõs lesz, így olyan hegycsúcsokra esett a választás, ahol valami fedõ van felettünk.
Figyelem! Az alábbi képek nem a mostani éjszakai túrán készültek!

Egyik lehetõség: Árpád kilátó a Hármashatárhegy (Szépvölgyi út) és Hûvösvölgy között a kék jelzés mentén. Télen még úgysem jártam itt.
Csergezán kilátó a Nagy-Kopaszon. Várható intenzívebb esõ miatt nem mertem bevállalni.
Erzsébet kilátó a János-hegyen. Nem fedett a rádiózás szempontjából praktikus része, továbbá nem tudom, hogy zárják-e este. Kiesett.
Julianus kilátó - Nagymarosról elég meredeken megy fel a kék jelzés. Esõs éjszakára szintén nem ideális.
Kaán Károly kilátó a Nagy-Hárshegyen. Szintén esélyes, hiszen ez az a hely, ahova eddigi tapasztalatom szerint éjjel és ködben egyaránt feltalálok.
Vörös-kõ (521 m ASL) fa menedékháza. Jó, bár téli esõben ide felgyalogolni nem annyira vonzó ötlet.
Katonai objektumok, bunkerek a közelemben: Pilis tetõ, Lom-hegy, Urak asztala, Bajtemetés, Iharos. Szintén esélyes lehet - ha a tetejére körsugárzót teszünk és a bunkerbe telepszünk.
Geodéziai tornyok. Szintén körsugárzót kikötözni rá és egy szinttel lejjebbre beköltözni. Esõs téli éjszakában azonban nem annyira nyerõ a megközelítésük (képen Naszály geodéziai tornya látható).

Végül az Árpád kilátó és a Kaán Károly kilátó maradt játékban. Utolsó órában végleges döntés született: Kaán Károly kilátó lesz. Jól is döntöttünk. A felvezetõ úton sok kõ van, így kevésbé volt sáros. Felfelé enyhén szemerkélõ esõben és ködben mentünk. Éppenhogy felértünk, már szakadt is az esõ. Lefelé is szakadó esõben jöttünk - de körülbelül erre is számítottam, így nem ért meglepetésként. Az már inkább, hogy 0:30 (helyi idõ szerint) körül egy kiránduló pár járt szintén ugyanitt. Ezek szerint az esõs idõ ellenére rajtunk kívül is kirándultak szilveszter éjjelén az erdõkben.
Jól sikerült az éjjeli aktiválás, nagyon sok rádióamatõrrel beszéltünk, sok olyannal is, akivel tuti elsõ QSO-m volt. Éjfélkor kezdtük és bõ óra múlva, 0:15 UTC-kor bontottunk, miután elfogytak az ellenállomások. Az esõ és a feltámadó hûvös szél miatt sajnos RH-ra nem maradt energiánk.