Szilveszteri aktiválás a ködben

Ajánlott turistatérkép: 23. Zempléni hegység Dél térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-053 - Cigány-hegy (Szegilong, 474 m ASL); QRA: KN08QF21, 1 pont

Az elõzõ napi két sikertelen próbálkozás után végre sikerült felérnem a Cigány-hegyre.

30-án délelõtt a frissen leesett 1cm-es hóban indultam el Erdõbény-fürdõtõl párommal. Mire egy kicsit is feljebb jutottunk a sûrû ködtõl nem láttunk semmit. Északi irányból közelítettük meg a csúcsot, a GPS szerint már csak 5-600m-re voltunk. Ezért toronyiránt nekimentem a csúcsnak. Amikor felértem (minden irányba lejtett) derült ki, hogy egy másik csúcson vagyok, mert még mindik volt 250-300m az EM-053-ig. Csak út nem. A délidõ / ebédidõ miatt visszafordultunk.
Délután déli irányból, Szegi körzetébõl próbáltunk felmenni, de a nagy köd miatt (50m látótávolság) nem találtunk egyetlen felfelé vezetõ csapást sem. (A térkép pedig jelzett egynéhányat.) Minden vastagon be volt nõve szúrós aljnövényzettel (feltehetõen vadszederrel).
31-én délelõtt ismét északról, a részben már bejárt úton közelítettük meg a csúcsot - amely a GPS-szerint nem volt messzebb mint 2.5-3 km légvonalban. Kemény 2.5 órás (nem megerõltetõ, csak idõben hosszú)út után végre felértünk. A csúcskövet nem találtam meg (feltehetõen a köd miatt). Az idõbeni "csúszás" miatt gyorsan nekiláttam aktiválni. A 40m a délelõtti szokásos pile-upnak köszönhetõen sikeres volt. Viszont az ebédidõ közeledtével más sáv aktiválására sajnos nem került sor. (SRI, pedig volt nálam mike is és antenna 10m-re.)
A januári elsõ 3 nap délelõtt és délután is kellemes "sétával" telt el, miközben lelkesen felcipeltem a hátizsákot és a diplótáskát valamennyi környékbeli csúcsra, hi.

Az Óévet aktiválással fejeztem be, az újat azzal akartam elkezdeni, de sajnos a három nap alatt "csak" olyan hegyekre sikerült feljutnom, amelyek nem szerepelnek a HA-SOTA csúcsok között. Tapasztalatot viszont szereztem: ködben senkinek sem ajánlom a csúcsok keresését - még GPS-szel sem. A viszonylag meredekebb vulkáni dombok miatt a téli aktiválás - leizzadás - könnyen megfázással járhat. (A sarat most nem említem.) A táj szép, sok helyen "érintetlennek" tûnik, annyira, hogy erdõgazdasági út sem vezet fel rá, viszont szúrós bozóttal dúsan benõtt.