Nagy havazás másnapján a Nagy-Kevélyen

Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2ECZ, HG7WFM

KM-018 - Nagy-Kevély (Pilis, 534 m ASL); QRA: JN97LO89, 2 pont, HAFF-004

Eredetileg 2 nappal elõtte még Csóványos mászás volt a terv (Királyrétrõl vagy Diósjenõrõl), tekintettel arra, hogy ekkor van a Fel a Csóványosra! teljesítménytúra. Következõ nap hajnalára 24 centiméter hó esett, a MÁV menetrend is felborult. Ez átírta a forgatókönyvet. Új cél a "házihegyem", Nagy-Kevély.

A csapat (+ HG7WFM Péter - a fotós). Békásmegyerrõl a HÉV-tõl indultunk, földúton az ürömi útig gyalogosok által kijárt autó csapásán haladtunk. Azaz nem mi vágtuk a havat.
Felfelé a kõfejtõig letolták a havat (vélhetõleg az itt élõ gazdálkodó), megteremtve ezzel egy jó szánkópályát is. Mint látható, kiránduló volt bõven rajtunk kívül is.
Ahány kirándulóval találkoztunk és a nyomokból itélve 50 ember legalább végigjárta ezt az útvonalat a havazás óta. Ilyen szép csapást hagyva maga után. Így csak szembejövõ esetén kellett belépni a közel térdig érõ hóba.
Pilisborosjenõ
Ezüst-Kevély a szikláktól.
Nagy-Kevély csúcsán - minimális rádiós felszereléssel.
Jókedvbõl itt sem volt hiány.

Készültünk lelkiekben arra, hogy mi tapossuk az elsõk közt a csapást, amely nem könnyú mutatvány. Bár titkon reméltem, hogy sokan kíváncsiak a Budapest körüli szép helyekre ilyen nagy hóban is. A reményemet erõsítette, hogy 2006 év február közepén szintén hasonlóan kijárt ösvényt tapasztaltam ugyanitt. A túra jó volt, ellenállomások is szép számmal voltak. A hegytetõn azonban hûvös szellõ fújt, egy helyben állás miatt elkezdtünk fázni, így a bõséges ellenállomás ellenére hamar befejeztük a QSO partit.