Koloh János, HA4FY - 2010-03-12
Ajánlott turistatérkép: 11. Karancs térképe
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4FY, HA4GGQ | ||
| ||
| ||
Salgótarján messze van. Akkor túráztam utoljára arra, amikor még a Karancs-Medves teljesítménytúrán útlevél kellett, hogy a kedvünkért kinyitott kerítésen átmehessünk a somoskői várhoz meg a bazaltoszlopokhoz. Ez az idő szerencsére már elmúlt, de a hegyek még ott vannak, úgyhogy Gábort rábeszéltem még egy ilyen "távolsági" aktiválásra. Eredetileg én egy Karancs, Kercseg-tető túrát terveztem, de így utólag úgy gondolom nagyon jól tettük, hogy Gábor javaslatára kicsit könnyítettünk rajta. | ||
Somoskőújfalu vasútállomástól már az indulás kalandosra sikeredett, mert a síneken átvezető felüljáró le van zárva, az aluljárót meg azt sem tudtuk hol keressük. Előző éjszaka esett néhány centi friss hó, de ez a falu szélén úgy tűnt, nem fog különösebb gondot okozni. | ||
A sárga jelzésen indultunk fölfelé, minél magasabbra értünk, annál több lett a hó is. Eredetileg úgy terveztük, hogy a határ mellett vezető zöld jelzésen megyünk fel a csúcsig, de találtunk egy, ha sokkal jobban nem is járható, de legalább jól látható utat, a határ túlsó oldalán, így a Kis-Karancs csúcsát szlovák oldalról megkerülve jutottunk fel a Karancs-nyeregbe. Innen a tábla szerint már csak 20 perc a csúcs, de a térdig érő hóban nekem egy örökkévalóságnak tűnt. Azt hittem sosem érek fel. | ||
A csúcson dermesztő hideg, a torony tetején viharos szél, így nem csoda, hogy Gábor is egy szinttel lejjebb telepítette az URH állomást. Én nekem sem volt túlságosan sok kedvem az antennaárboccá előlépett horgászbotnak helyet keresni, ezért a dipól közepét egyszerűen kikötöttem az első emeleten. A két végét meg a legközelebbi fákhoz. Ez nem volt igazán optimális megoldás, mert elég gyenge riportokat kaptam. Aztán tizennyolcadik QSO-ra megjelent HB9AFI/P így egy S2S is lett. Kurt nagyon rendes volt, mert a QSO után elhangolt egy kicsit, de valószínűleg nem eléggé, mert amikor a harmadik állomás is valaki másnak ment vissza az én frekimen, akkor ez jó ürügy volt arra, hogy véget vessek a mulatságnak. Gyorsan bontottunk, Gábor még visszament a toronyra, hogy 5TI Pista is láthassa, hogy ott voltunk. :-) | ||
Lefelé a zöld háromszög jelzésen mentünk le a nyeregig, lemenni sem volt sokkal egyszerűbb mint fel. | ||
Somoskőújfalun egy rövidet pihentünk, majd átautóztunk Salgóbányára. Itt nem tudtunk felmenni egészen a parkolóig, egy kicsit lejjebb álltunk meg. A Salgó-várat bevenni azért könnyebb volt, mint a Karancsot. Itt is nagyon fújt a szél, ezért "minimál programra" váltottunk, az RH antennát ki sem húztam, a toronyban összeraktuk az URH-t és onnan próbálkoztunk. A jelek elég nehezen találtak utat a kőfalon, meg a tetőn keresztül, de azért a négy QSO, ha nehezen is, de összejött, utána már nem is erőltettük a dolgot, hisz eléggé eltelt az idő, és még 200 km volt hazáig. | ||
Nem emlékszem, hogy amióta van SOTA Magyarországon, előfordult hogy a bónusz szezon utolsó napjai ennyire "bónuszosak" lettek. Viszont ezzel az aktiválással 150 km-es körzetben nem maradt olyan 500 m-nél magasabb hegy, amelyikről legalább egyszer ne hoztam volna el plusz 3 pontot (a KD-002 kivétel). Most már remélem jön a tavasz, irány a közelebbi alacsonyabb csúcsok. |
Utolsó módosítás: 2010-03-15 07:24
(5 megtekintés)