Kerékpárral a Bersegen

Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG4UK†

KM-017 - Berseg (Pilis, 549 m ASL); QRA: JN97MR44, 2 pont, HAFF-004

Van néhány csúcs, aminek a közelébe jól biciklizhetõ út vezet. Ilyen a Pilisben pl. a Berseg.

A szentendrei skanzenig kocsival mentem. (aki elég combosnak érzi magát, akár idáig is biciklivel mehet) Néhány száz méterrel a bejárat után indul a sárga kereszt jelzés. Ez gyakorlatilag egy utca, így egy ideig lehet rajta menni kocsival. Aztán jön egy parkoló. Itt összeraktam a kerékpárt, hátamra a hátizsák és hajrá.
Ez az aszfaltozott út a Pap-réten át egész Visegrádig vezet, úgyhogy mivel az idõ jó volt, viszonylag rendszerességgel tekertek mások is rajta.
Kb. 4,5km volt a biciklis szakasz olyan 200m szintemelkedéssel, vegyes meredekséggel, úgyhogy -ez az edzettségemre utal- volt, ahol toltam.
Viszont ugyan itt, lefelé, csak 8 perc volt az út 8-)
Eltekertem a Nyerges-hegy mellett és gyakorlatilag megkerültem a Berseget. Aki innen kívánja megtámadni a KM-015-öt, az ennél a házikónál jobbra letérve próbálkozhat. De innen elég meredek.
Miután balról szinte megkerültem a hegyet, letértem a fényképen látható keresztezõdésnél az aszfaltról jobbra, egy sorompós erdészeti földútra.
Ez elég meredeken indul felfelé, de azért lelkesen toltam a biciklit még 1-2 száz métert, hogy ne legyen szemelõtt, majd odaláncoltam az út melletti vadászleshez.
Gondolkodtam, hogy innen torony iránt nekivágok jobbra, de elég sûrû volt a növényzet, valamint egy kis völgybe kellett volna leereszkedni, mielõtt megindulok felfelé. Így tovább gyalogoltam az erdészeti úton, amin kis patakocska csordogált lefelé. Úgyhogy nem maradt el a sárban cuppogás sem.
Mellesleg mégis ez volt a jó döntés. Pár száz méter után elértem a Német-széna nevü rétet. Kicsit jobbra, a hegy felé tartva mégis megakadtam.
Egyrészt a növényzet nagyon sûrûnek látszot, hogy csak úgy nekiinduljak. Aztán feltünt, hogy vadkerítések indulnak a hegy felé. Végül mégis nekimentem a bozótos egy ritkább részének, mert nem akartam nagyon kerítést mászni. Ez az út meredek és néhol nagyon sûrû a bozótos. Elég cikcakban tudtam csak haladni.
(Nyáron ez szerintem járhatatlan, ugyanis egyelõre kopár volt szinte minden, így átlátva az ágak között, belõhetõ a legkedvezõbb irány. De ha minden zöld, átláthatatlan az egész)
Aztán a csúcs már csak olyan 2-300m-re lehetett, amikor jobbról és balról is vadkerítés tartott felém és elõttem gyönyörû hegyes szögben találkoztak is. Nem maradt más hátra, mint a kerítés mászás...
A megoldás a következõ: A réten jobbra tartva indul egy erdészeti út, ami kicsit balra kanyarodik. Ezen kell elindulni, amíg át nem megyünk egy vadkerítésen.
Itt tovább kell menni az úton egy elágazásig, ahol az erdészeti út balra kanyarodik.
Jobbra tartva a kicsit lepukkadtabb úton, olyan 100m után balra látszik egy hegynek induló vadkerítés. Ez után balra neki lehet vágni a hegynek, szinte torony iránt. Így elkerülhetõ a kerítésmászás, és mivel a vadkerítést valahogy fel kellett állítani és karban kell tartani, megritkították a közvetlen környezetét, így viszonylag könnyû a felfelé haladás.
Persze minderre már lefelé jöttem rá 8-)
A csúcskõ könnyen megtalálható, a legmagasabbnak tûnõ helyen van.
És MOZOG! Hozzá akartam erõsíteni a botot, de kimozdul a helyérõl. Bárhová áttehetõ 8-)
Végül egy közeli fához sikerült az antennát rögzíteni.

Csak URH-n aktiváltam. Ismét bizonyított a HA5LV Viktor és HA5MA Laci által publikált szalagkábel antenna. 70cm-en is próbálkoztam vele. Minimális swr értéket produkált csak.