Bükki túrák

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA9MCQ

EM-085 - Ódor-hegy (Bükkzsérc, 660 m ASL); QRA: KN07GX05, 4 pont, HAFF-002
  EM-003 - Istállós-kő (Bükk, 959 m ASL); QRA: KN08FB16, 10 pont, HAFF-002
  EM-084 - Nagy-Bodzás (Bükkszentkereszt, 668 m ASL); QRA: KN08HB00, 4 pont, HAFF-002

Négy napra tervezett miskolci kiruccanásunk elsõ három napját a Bükk csúcsainak aktiválására szenteltem.

Az M3-ról Mezõkövesdnél kanyarodtunk le, hogy elérjük a Bükk lábánál fekvõ Bükkzsércet. A falu végén letámasztottam az autót, majd gyalog folytattuk tovább utunkat egy jelzetlen, de jól járható erdészeti úton. Az elsõ pihenõt a Török-réten tartottuk meg, ahonnan szép kilátás nyilik a Síkfõkút feletti Várhegyre.
A rét közvetlenül az Ódor-hegy alatt van. A réten szép tavaszi virágok nyíltak, többek közt a tavaszi hérics. Láthatóan a rétet gyakran kaszálják.
Innen néhány perc alatt lehet eljutni az Ódorvár maradványaihoz. A vár tövében kedves kis pihenõ és éjjeli menedéknek is használható esõház várja a vándorokat. A vár innen már csak pár lépés.
A vár fokáról jól belátható az egész déli Bükk és a Hór-völgy, amely fontos útvonal lehetett annak idején Diósgyõr felé.
A sziklába bevésték a legfontosabb információkat a várról.
Innen még jó 100m szint vár az Ódorhegy tetejéig. A piros L jelzésen mentünk az Ódor és a Tábor-hegy nyergéig, majd onnan toronyiránt a csúcsra.
A csúcson elkezdett cseperegni az esõ. Gyorsan telepítettem az urh technikát és cq-ztam. Viszonylag hamar összejött a szükséges összeköttetés (tnx hg7ol), így nem ázott meg nagyon a cucc.
Következõ napon az Istállóskõ volt a cél. Bánkúton a Fehér sas panzió elõtt parkoltunk le. Innen a Faktorrét és a mesebeli Huta-rét érintésével jutottunk a csúcsra. Bánkút környékén szembetûnõ a tavalyi szélvihar által okozott kár. Sok a gyökerestõl kidõlt,elhasadt fa. 2m-en kezdtem az aktiválást, majd 20m-en folytattam ssb üzemmódban.
Másfél órát voltunk fent, majd tovább mentünk az Õserdõn át Tarkõre. A Tarkõ egy részét szalagkordonnal elkerítették természetvédelmi okokból. A kilátás "szokás szerint" pazar volt minden irányban. Beláttuk a tegnapi túránkon megmászott Odor-hegyet is.
A délkeleti Bükk, holnapi túránk színhelye.
Kiskõhát és Háromkõ.
Kis pihenés után visszaballagtunk Bánkútra, érintve a Keskeny-rétet,Mélysár-völgyet és a Faktor-rétet. A meleg idõ ellenére nem voltak ritkák az ilyen hófoltok.
A harmadik napon harmadik nekifutásra a Nagy-Bodzás került célkeresztbe. Elõször a 2m-es állomások hiánya, másodszor egy zivatar hiúsította meg az aktiválást. Hollóstetõrõl indultunk, majd a Bodzás rét nyugati végébõl indítottuk a csúcstámadást. Egy régi nyiladékon kapaszkodtunk fel kb. 600 méterig, majd egy benõtt szekérúton kacskaringóztunk fel a csúcsig. Útközben van egy szikla, ahonnan szép kilátásban gyönyörködhetünk. Innen is megcsodáltuk az Ódor-hegyet...
...és a központi Bükk peremét, a kép bal szélén a Tarkõvel.
A csúcson üzembe állt az FT817 és a 6.5m-es pecavertikál. Csak 20m-en dolgoztam ssb-vel és meglepõen jó 59+10dB-s riportokat kaptam a 2-3 Wattal. Nagy volt a tolongás, mert valaki WFF állomásként is bedobott a clusterba.
A képen rengeteg kullancs van, csak a megapixelek hiánya miatt nem láthatók.

Végülis szerencsénk volt az idõjárással és a terjedéssel. Húsvét hétfõjén már esõs idõ köszöntött be, mi pedig hazamentünk.