A csúcskövek csúcsán

Bischof István, HA5TI - 2010-04-07
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5TI, HG4UK és Sámson

KM-013 - Öreg Pap-hegy (Pilisszentlászló, 567 m ASL); QRA: JN97LR68, 2 pont, HAFF-004

Zsolt hívott telefonon, hogy kiröptette a kis sárkányokat, így a szép tavaszi idõben megy a Pilisbe aktiválni, vele tatok e? Természetesen vele tartottam.

Gyönyörû napsütésben érkeztünk a hegy lábához, Pilisszentlászlóról a sortpályánál mentünk rá a zöld jelzéssel ellátott földútra. Az autót egy elágazásnál parkolta Zsolt, majd Sámson kutya új nyakörvének igazgatása után toronyiránt nekiindultunk a hegynek. A megcélzott csúcs a képen Zsolt feje felett látszik a háttérben.
Egy mély vízmosáshoz értünk, ami mellett tovább haladva felfelé hamarosan elértük azt az utat, amely a zöld jelzésbõl ágazik el és a hegyet balkézrõl kerüli. Ezen az akár autóval is jól járható úton haladtunk eddig a tisztásig. A képen középen látható ritkásabb részen mentünk be az erdõbe és cikk-cakkban küzdöttük le a helyenként meredek hegyoldalt.
Az erdõ szélérõl visszatekintve ilyen panoráma tárult elénk. A középen tornyosuló hegy a Szent László-hegy, KM-011.
A meredek szakasz leküzdése után értünk ehez a kerítéshez, amely mellett haladva jutottunk a csúcs közelébe.
Már villamosítják az erdõt is! Hi
A lekerített részt elhagyva feltûnt a csúcskõ. Nem, nem, nincs bepiálva sem a fényképezõgép, sem a kedves olvasó, tényleg kettõ db csúcskõ van közvetlen egymás mellett.
Szemmel láthatólag nem ez a legmagasabb pont, így tovább indultunk és találtunk egy 3. csúcskövet is.
A hegytetõn voltak még további kõhalmok.
A kövek között elrejtett mécses, ami arra utal, valaki, valakik gyakrabban látogatják ezt a helyet.
Ilyen érdekes , "beöltöztetett" fatörzset is láttunk.
Zsolt elsõ qso-it csinálja, itt éppen HA7SZA , Mihállyal beszél 2m-en.
Én meg éppen 7MHz-en CQ-zom. Sámson a fa mögött szagolgatja a hátizsákot, a háttérben, a másik rönknél pedig HG4UK felszerelése látható.

Annak ellenére, hogy nagyon sok állomás ( magyarok és külföldiek ) velünk azonos idõben aktiváltak csúcsokat, kevés S2S QSO született. A terjedés nagyon gyengének bizonyult. Érdekesen alakult a 433.525 MHz használata. Az FT-817 gumiantennájával is sikerült 5 QSO. Köszönjük az állomásoknak a qso-kat, cluster- és sotawatch beírásokat. Nagyon kellemes 20 fok körüli hõmérséklet, szélcsend és nagyon szép tavaszi napsütésben sikerült aktiválnunk ezt a hegyet.