Dél-balatoni kiruccanás

Ajánlott turistatérkép: 4. Balaton térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

DD-015 - Bánom-hegy (Balatonlelle, 302 m ASL); QRA: JN86UR53, 1 pont

Egy évfordulós osztálytalálkozót összekötve a Nemzeti Vágta egyik regionális futamával jutottam el párommal Balatonboglárra, ahol sort kerítettem a Bánom-hegy aktiválására is. A BB-hez tartozó Szõlõskislak temetõjénél hagytuk a kocsit.

A mezõn átérve és a Z- jelzést megtalálva indultunk neki a dombnak. Mivel a csúcs nem olyan magas, ezért nem számoltam sok gyaloglással. Tévedtem. Másfél óra alatt jutottunk fel kényelmes - a páromhoz igazított - tempóban.
A domboldalban favágók egy csoportjával találkoztunk, akik vasárnap du 5 órakor még intenzíven dolgoztak! (?) Elmondásuk alapján a csúcshoz vezetõ út mellett - a növényzettõl takarva - találtuk ezt a kõ obeliszket.
Hogy minek állít emléket azt nem sikerült kiderítenem.
Vagy a friss, dús, magas aljnövényzetnek vagy esetleg az intenzív fakitermelésnek köszönhetõen a csúcskövet nem találtam meg. Ráadásul a viszonylag kései idõ is sürgetett. Így Zoli, HA5CQZ beszámolójában írt - abban mutatotthoz képest jelentõsen megnövekedett - farakás mellett állítottam fel az antennát.
Én magam pedig feltelepedtem az egyik vadászlesbe. Na nem vadászni, rádiózni!
A bõ fél órai aktiválás során "hoztam az átlagot" 40 m-en (1 qso/perc), de a korábbi tapasztalataimtól eltérõen nem volt igazi nagy pile-up. Emiatt sokat is kellett CQ-znom. Ezt gondolom a francia és brit chaser-ek nem bánták, mert így többen kerültek be a log-ba. A hazai OM-ek sem igazán voltak rádió közelében, mivel összesen 3-mal találkoztam (HA5CW, HA5TI és HA7UG, TNX!) A 2 m teljesen "süket" volt.
Visszafelé részben egy másik erdeit úton jöttünk le, kihagyva az útról való letérés és a vadcsapások "kellemetlen velejáróit" (szûk ösvény, bujkálás, szúrós ágak, stb.). De így is is eltartott az út egy óra hosszat. Viszont kiérve az erdõbõl, illetve a favágók által megtisztított területrõl ilyen kilátás nyílott a Balatonra. (A csúcsról a környezõ fák miatt semmi.)

Már 8 óra is elmúlt és eléggé sötétedett, amikor visszaértünk az autóhoz. Így a másik, viszonylag közeli DD-011 aktiválásra már nem került sor. (Pedig már csak egy DD-s csúcs hiányzik az utolsó hazai - Magyar Vándor - diplomához.)