Hajnali aktiválás a Salgói várban a SOTA napon.

Novák János, HA6PJ - 2010-05-01
Ajánlott turistatérkép: 11. Karancs térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA6PJ, HA6OY

EM-023 - Salgó (Salgótarján, 618 m ASL); QRA: JN98WD14, 4 pont, HAFF-022

Érintett COTA várak:
  - ; QRA:

A SOTA nap kapcsán HA6OY Józsi barátomnak jött az ötlete mi lenne,ha hajnalban illetve korán reggel aktiválnánk a Salgói Várat mint gyalográdiós és COTA pontot,valamint HA FF 022 számú WFF aktiválást. Reggel negyed 6-kor indultunk Salgótarjánból, majd Salgóbányára érkezve a település végétõl gyalogszerrel továbbindulva vágtunk neki a hajnali túránknak.

A várba felérve a nyugati oldalon telepítettük az állomást. A pecabot árbócot sikeresen rögzítettük a várfalhoz. Aztán próbáltuk a 160 méteres és a 80 méteres sávot, de sajnos ez nem jött össze. Így maradt a 7mhz-es sáv távírón a tervezett frekvenciák közül. Illetve párhuzamosan a 2 méteres szimplex fm üzemmód. RIG: RH: TS 50, PWR:100 WATT,INV.VEE DIPOL,URH: WOUXON KG-UVD1 kézirádió, saját kis gyári antennájával, PWR:6 WATT. Gyönyörû volt a hajnali kilátás.
Átkötötte Józsi a dipólt 7mhz-re a képen a rövidítés látható sarus megoldással. A háttérben a Karancs hegy és Somoskõújfalu település látható. Csodálatos volt a zöldellõ táj, ahogy a reggeli napsugarak megvilágították.
HA6OY Józsi barátom QSO-zás közben a várfalon ülve,kb 150 összeköttetést létesített. A kora reggeli idõpont ellenére nagyon sokan hívták egyszerre. Közben én a vártoronyból próbáltam 2 méteren aktiválni a csúcsot. Köszönet: HA7UN,HG7UG és HG5OGR amatõrtársaknak.Az utóbbi állomás 110,5km-re volt tõlem:)
A várból közvetlenül kitekintve a várba felvezetõ út látható kisebb-nagyobb sziklákkal övezve. A lenti korlát volt az õszi estébe nyúló kitelepülési pontunk.Jól látható a vár külsõ fala és az alatta húzódó természetvédelmi terület.
Átvettem a 7 megás staféta botot, épp fülelek a hivó állomásokat próbálom kihámozni a pile-up-ból, közben a tájban gyönyörködöm. Józsi addig 2 méteren sikeresen csinálta az összeköttetéseket.
Közben a Karancs-Medves országos teljesítménytúra résztvevõi is sorban megérkeztek a Salgói várba, mint ellenõrzõ pontra. Józsi a LOG-ra kért egy pecsétet, igazolva hogy ott voltunk és megmásztuk a várat.

Ahogy tapasztaltuk valószínû mi aktiváltunk legkorábban a SOTA napon csúcsot.Közel 200 összeköttetést sikerült létesítenünk. Szerencsére az idõjárás kegyeinkbe fogadott minket és nem volt esõ. Köszönet a következõ amatõrtársaknak:HA5MA,HA0HW,HA0IH,HA5TI,HA7PO. Lebontás után igyekeztünk a többi amatõr után a Lõrinci rádióamatõr találkozóra. Megérkezve mobil és gyalog üzembõl két méteren is létesítettünk összeköttetéseket gyalográdiózó amatõrtársakkal. Jól sikerült ez a nap. Köszönet a résztvevõ amatõrtársaknak. Sok 73,DX! HA6OY Józsi és HA6PJ János.