Felejthetetlen Erdélyi nyaralás csúcsokkal!

Ruszó Lajos, HA7AT - 2010-07-28
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7AT

Elõször öszönetet szeretnék mondani HG0NPJ Janinak a jó tanácsokért , Az Erdélyi Kárpát Egyesületnek a szállásért és a színvonalas programokért. http://ekegyergyo.ro/?menu=2 Rádöbbentettek az Erdélyiek hogy milyen önzõk és kicsinyesek vagyunk még tized ekkora tábort sem lehetne megszervezni . Õk megtették nekünk értünk minden ellenszolgáltatás nélkül, védtek vigyáztak ránk és tanítottak arra amit tanította õket a természet.

Nincs képAz elsõ csúcs a Borszék felett lévõ Faget yo/ec-026 Borszék települést elhagyva egy aszfaltúton lehet megközelíteni Nádas patak völgyében a Híd elõtt lehet parkolni (max két három autó). ó egy óra gyaloglás után földúton és legelõn keresztûl lehet elérni az áfonyás fenyves erdõt közvetlenül a csúcs alatt. Útközben a gerincen A medvék miatt szabadon lévõ kutyák õrzik a környéket.
A Nagy hagymás ec-12 aktiválsa nehezen sikerült nem tudtam honnét lehet megközelíteni Gyergyószentmiklós Balánbánya felõli út zsákutcának tûnt sõt utóbbi helyen egy medve visszavadítási központ tábla eltántorított a tovább meneteltõl másnap a helyi túrázóval vitt ki a hegyig és kísért el a hegyre nem jelzett úton mentünk hanem pásztorok favágók által használt ösvényen.Nincs kép
A következõ hely Pricske csak nem sotás és szervezett túra alatt nem lehetett volna rádiózni több mint 300an mentünk erre a túrára. Ez volt abucsú tura az Eke tábortól a többi már magányos út volt. A turistautak jól táblázottak elõre mutatják az utat.:-)
Legszívmelengetõbb csúcs a Madarasi Hargita yo/ec-010 az egyik legkönnyebben megközelíthetõ csúcs 16km földutas autókázás után egy 3/4 órás séta után lehet a csúcsra sétálni. Szállást a csúcs alatti menedékházakban kaphatunk, nem egyedül mentem a csúcsra a késõi idõpont miatt hanem hegyimentõ kísért el. Aktiválás elõtt készült pár fotó a kopjafákról.
Nincs képA medve valós veszélyt jelent Erdélyben de nem akar bántani ezért hangosan kell menni zajt csapni útközben és sötétedés után veszélyes. a hátizsákon lévõ síp hatásos medve ellen de felhívja a kutyák figyelmét akik az esztenákat õrzik. Esztena az a hegyi pásztorok nyári tanyája ha látunk egy pásztort bátran kérdezzük meg, hogy árul-e sajtot. Szerintem a félkész orda a legfinomabb étkek közé tartozik és most ittam elõször juh tejet.

Ide jöhet néhány záró gondolat