Military radioweekend a Gerecse-tetõn

Ajánlott turistatérkép: 10. Gerecse térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

KD-005 - Gerecse (Gerecse, 633 m ASL); QRA: JN97FQ83, 4 pont, HAFF-017

Sok érdekes és sikeres programról hallottam már, ezért régóta szerettem volna meglátogatni a HA5KDR QTH-ját, kollektíváját. Kapóra jött a Katonai Rádiós Hétvége program. Gondoltam kettõ legyet ütök egy csapásra: aktiválom a KD-005-ös SOTA csúcsot és felkeresem a QTH-t is. A kettõ nem ugyanaz a hely, hi! Mindkettõ a Gerecse-tetõn van ugyan, de míg a SOTA-csúcs koordinátája a volt geodéziai torony, addig a HA5KDR az Antenna Hungária tornya mellett található. A kettõ között légvonalban mintegy 7-800 m a távolság. (Majdnem vízszintes úton.)

A Gerecse. Ez az a kép, amelyet csak délután hazafelé menet készítettem, ugyanis reggel, amikor megközelítettem a hegyet, az elõzõ éjszakai heves esõzés miatt kialakult köd miatt semmit sem láttam belõle. A kocsit Tardos szélén tettem le. A hõmérséklet 14 fok volt, amely kellemes volt a gyalogláshoz, de a rádiózáshoz már kicsit hûvös. (Augusztus eleje lévén pulóvert nem vittem magammal, hi.)
Sajnos a kék háromszög jelzést csak az útelágazás elején találtam meg, a folytatását nem. Így kis kerülõvel, a kék jelzésen jobbra haladva mentem a bánya-hegyi MTSZ-pecsét helyig. (Nagy fa, hi.) Majd innen toronyiránt felfelé. Elég sokat gyalogoltam, kicsit késében is voltam, de a GPS segítségével megtaláltam a tornyot. Kb. 50 méterrel elõttem már láttam is, hi.
A torony aljában telepítettem a 40m-es dipólt és kb egyórás üzem alatt összejött 70 CW qso: közük 3 HA-állomás. A nagy pile-upnak köze lehetett a hétvégéhez, valamint a természetvédelmi területnek (HAFF-017). A rádiózást kicsit nehezítette, hogy a billentyûm test-kábele leszakadt: egyik kézzel folyamatosan fogtam a kábelt, s fönntartottam az érintkezést, míg a másik kézzel adtam. (Hát hiába: pákát csak nem viszek a hegyre, hi.) Mintegy félórai aktiválás után egyre jobban kezdett szitálni a köd, ezért a rádió fölé felállítottam az esernyõt is, hi.
Ezt követõen felmentem a geo torony tetejére, ahonnan megpróbálkoztam a 2 m-rel. Szombat lévén ez is sikeres volt: összesen 6 FM qso-t csináltam. TNX a részvevõknek!
Ezt követõen átmentem a HA5KDR qth-jára. Nem voltunk sokan, de azért jól elcsevegtünk. Plusz részt vettem egy R-104-es állomás dipol antennájának a felállításában is.
Délutánra a köd fokozatosan felszállt.
A
A

A napot egy jó kis babgulyással fejeztem be a HA5KDR-en. Majd - beazonosítás után - a kék háromszög jelzésû úton visszatértem Tardosra. Ennek az útnak egyes szakaszai eléggé meredekek voltak, s a felázott talaj miatt jókat csúszkáltam lefelé, hi. Nem volt melegem egész nap, de az élmény, a tapasztalat miatt mindenképpen megérte felmenni. Ehhez köszönet a HA5KDR kollektívájának, valamint a Katonai Rádió Hétvége részvevõinek is. S végül, de nem utolsó sorban ne maradjanak említés nélkül a megjelent gyalográdiósok sem: Zsoltok: HG4UK és HG2ECZ, s kedves családja.