Karancs

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7UL

EM-072 - Kása-hegy (Karancslapujtő, 364 m ASL); QRA: JN98UD72, 1 pont
  EM-012 - Karancs (Salgótarján, 727 m ASL); QRA: JN98VD47, 6 pont, HAFF-022

Nagy örömmel vállaltam el a Salgótarján környéki fuvart. Még nem jártam ezen a területen. A Kása-hegy volt betervezve, de szerencsémre sikerült a Karancs meghódítása is.

Karancsalja falu szélen hagytam az autót és elsõ igazi bevetésére hangoltam a GPS-t. Sajnos erre a csúcsra nem vezet turistaút. Az erdészeti út borzasztóan el van hanyagolva. Talán csak annyiban különbözik a "vadon" többi részétõl, hogy nincsenek rajta fák.
Fenn a gerincen, kicsit jobb állapotban volt az út és az erdõ is tiszta volt. Igazán kényelmes kis aktiválás lehetett volna, ha az utak rendben vannak.
Szép kilátás nyílt az alattunk elterülõ településre. Sajnos a telefonom nem alkalmas ilyen, tájkép fotózásra. Elnézést a minõségért.
Könnyen megtaláltam a csúcskövet. Nemmessze tõle egy kivágott fa törzsére települtem. Itt derültek ki, hogy miket felejtettem otthon. Végül sikeresen megoldottam a gondokat és sikerült az aktiválás is. 3 S2S QSO is összejött.
Másnap reggel sikerült a Karancsra is eljutnom. A bányáig mentem autóval és ott a parkolóban hagytam a kocsit. A piros 3 jelzésen indultam. Kihasználtam az Elemér-forrás kínálta lehetõséget és feltankoltam magam az út elõtt.
Az esõbeállónál alig észrevehetõ a jelzés, ahogy bemegy az erdõbe és meredeken emelkedni kezd. Elindultam rajta, de végül is megadtam magam. A GPS jelezte, hogy kisebb kerülõvel és lényegesen lankásabban is fel lehet jutni. Így aztán azt az utat választottam.
A sárga majd a sárga 3 jelzésen mentem a versenyállomásig, ahol a piros 3 jelzéshez csatlakoztunk újra. Innen már csak 1-200 méter a kilátó.
Megcsodáltam az antennákat és irány a kilátó. A tövében a beton kockára települtem. A GPS hasonló adatokat jelzett mint a lista adatok.
Sajnos a kilátóból a pára miatt semmit sem lehetett látni. Kihoztam az akkuból amit lehetett. 3 S2S QSO, közte HG4UK/P EM062 bõl.

A gondok ellenére nagyon kellemes és eredményes kitelepülés volt. Köszönöm az aktivitást mindenkinek.