Szigliget

Ajánlott turistatérkép: 4. Balaton térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC, HA7UI

KD-042 - Hálás-tető (Szigliget, 242 m ASL); QRA: JN86RT21, 1 pont, HAFF-010

Az idõjárás-elõrejelzés kicsit megijesztett, így az utolsó pillanatban változtattam a programon: az ND-003 helyett az alacsonyabb, jobban megközelíthetõ KD-042-re mentünk fel. Ráadásul, mivel ez csak egy 250 m magas domb, így Sanyi, HA7UI és Mari, XYL - szintén hívójeles) is elkísértek az aktiválásra.

A megadott koordináták közelében volt a kámon-kõi tanösvény egyik állomása valamint egy útkeresztezõdés pihenõ padokkal. Mivel DK-i irányban tovább emelkedett a terep, ezért tovább ballagtunk, ahol találtunk is egy "csúcskövet".
Ha maradtam volna a pihenõnél, akkor még jobb körülmények között dolgozhattam volna, mint az elõzõ napon a Tátikáról. De a csúcs az csúcs, hi.
Az általam kinevezett legmagasabb ponton talált követ kineveztem csúcskõnek és arra pakoltam le a táskát.(Mivel a talaj eléggé nedves volt.)
Az úton továbbmenve déli irányba kb. 100 m-t, volt egy kilátópont a Balcsira. Sajnos a párás idõ miatt nem túl sok minden látszik.
Mivel ez a dombocska is beleesik a Balaton-felvidéki NP területére - HAFF-010 - ezért az elsõ cq-zás is hasonló pile-up-ot eredményezett, mint az elõzõ napokban. Itt egy óra hosszat dolgoztam és 74 qso-t kalapáltam össze, köztük 5 HA hívójellel. TNX! (A képen HA7U hallgatja a pile-up-ot.)
Ha már itt jártunk - Sanyiék elõször, én is csak másodszorra 25-26 év után - úgy döntöttünk, hogy a Hálás-tetõtõl északi irányban, egy másik dombon lévõ Szigligeti várat is.
Megérte! Kellemes meglepetés volt, ahogyan a vár kinézett belülrõl. Nagyon kulturált. Látszik, hogy "jó karban" tartják: új, ismeretterjesztõ tablókon bemutatják az ásatások, régészeti feltátások eredményét.
A várba felvezetõút mellett volt egy Naspolyafa tele gyümölccsel. (Levél már nemigen volt a fán, hi.)

Akár a várból, akár a faluból megyünk fel a Hálás-tetõre vagy vissza, mindenütt jól kiépített, jelzésekkel ellátott turistautak vannak. A vár és a tetõ között légvonalban nincs több 1500 m-nél, le-föl gyalogolva is simán megtehetõ egy óra alatt. Magáról a csúcsról - a kõ mellõl nincs kilátás, de mindenért kárpótol a kilátás a várból. A túrát megúsztuk esõ nélkül, amely csak du. 2-tõl zavarta meg kinti programjainkat. (A Hévízi pancsolást viszont nem!)