Ûzött vadként a Gerecsében

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY

KD-005 - Gerecse (Gerecse, 633 m ASL); QRA: JN97FQ83, 4 pont, HAFF-017
  KD-009 - Pisznice (Gerecse, 545 m ASL); QRA: JN97GQ07, 2 pont, HAFF-017

Eddig talán ez volt a legkalandosabb túránk. Visszagondolva még ijesztõbbnek tûnik, mint amikor ott voltunk a sebzetten rohanó vaddisznó mellett, a lövöldözõ vadászok és a hajtók között, számtalan vércsíkot húzott vad nyomain átlépdelve. Aztán kiderült, lehet-e akku nélkül és félig elhagyott antennával gyalográdiózni.

A túra nyomvonala. Azt hiszem minden látszik rajta. Honnan indultunk, merre mentünk. Szokás szerint próbáltunk "rövidíteni". Megint így lett nehezebben járható.
A nyomvonal metszetébõl jól látszik, hogy a Pisznice, ha nem a legmegfelelõbb (gerinc) irányából kerül megközelítésre, elég durva tud lenni.
Tardos mellett parkoltunk, a kék háromszög jelzés mellé, a nyitott sorompó elõtt félreállva. Láttunk befelé terepjárót haladni, de sokáig már úgysem tudtunk volna menni, meg aztán jobb a sorompón kívül maradni. Késõbb kiderült, hogy 4FY János öltözetválasztása volt a legjobb a mai napra, udvariasan elõre is engedtük.
Egyenesen megindultunk a csúcs irányába, mikor egyre több és közelebbi puskalövést hallottunk. Elõször semmi rosszra nem gondoltunk, hiszen máskor is hallottunk az erdõben vadászokat. Aztán jött a vadmalac nagy tempóban keresztezve az utunkat, és egyre több vérnyomot láttunk. Következõ döbbenet akkor következett be, mikor már a második puskás mellett haladtunk el. Kérdésünkre, hogy lehet-e erre menni, csak mosolygás volt a válasz. (hát nem tudott az ebadta magyarul). Jánosnak gyanús lehetett, mert angolul próbálta faggatni, de akkor sem mondták, hogy valaki itt nincs jó helyen.
Ezután találkoztunk a hajtókkal, akik között volt az egyik biztonsági felelõs, akinek miután adtunk egy akkut a rádiójához kiderítette, hogy valószínûleg elfelejtették az utat lezárni, ezért voltunk mi a vadászok és hajtók között igen rossz helyen. Röviden egyeztettük a vadászok, hajtók, saját pozíciónkat, valamint a tervezett útirányt. Mivel már a hajtók áthaladtak rajtunk, csak arra kellet vigyázni, hogy ne nézzenek minket rossz irányba kitört vadnak. Biztos ami biztos Jánost engedtük elõre láthatósági pulóverben, és innentõl már balra elkanyarodott a kék háromszög jelzés, meg a puskások is kissé lejjebb voltak, így folytattuk utunkat.
Innen már nem volt messze a csúcs. Viszont kiderült, hogy a két db 6 V-os akku egyike megadta magát, így a RH-nak annyi. János is feljött a toronyba és URH-n aktiváltuk a csúcsot. Ekkor még megvolt a Yagi mindegyik eleme.
Még egy kicsit melegedtünk a csúcson talált tûznél, és mivel elég frissnek éreztük még magunkat, elindultunk a Pisznice felé.
Toronyiránt mentünk le a csúcsról, a kõfejtõt kénytelenek voltunk megkerülni. A geoládát nem kerestük, mert multi volt, a távolabbiért pedig nem akartunk újabb kitérõt tenni.
Mivel ide is toronyiránt mentünk, elég meredek volt. Jobb megoldás, ha az ember a gerincen próbálkozik. Lefelé mi is arra mentünk. Itt már csak a dipól maradt az antennából, a reflektort meg a direktort valahol elhagytam, vagy a Gerecsén maradt. Ha valaki megtalálja, majd hozza le. Azért örülök, hagy 4FY nem erõltette, hogy menjünk érte vissza. Majd valahogyan megpróbálom kárpótolni.
A hegyrõl lejövet már kellemesebb séta volt. Utána az országos kéken megkerültük a Gerecsét (a gyermeküdülõ mellett ismét elhaladva), és tértünk vissza a kocsihoz. Ekkor már sötétedett, és az olvadó hótól mindegyikünk bakancsa tocsogott belülrõl is.

A Mátrába tett kirándulásunk után is eljött velünk a szomszédom. Ha ilyen kalandos túra után is kitart, még akár rendes turista (esetleg még gyalográdiós) is lehet belõle.