Bozóttúra Zalában

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4FY, HA4GGQ

ND-017 - Bezerédi-hegy (Zalaszentgrót, 331 m ASL); QRA: JN86MV46, 1 pont
  ND-020 - Kálmán-hegy (Nemesbük, 282 m ASL); QRA: JN86NU81, 1 pont

Erre a hétvégére a meteorológia az elvonuló hidegfront után kellemesen hûvös idõt, jó irányból fújó élénk szelet ígért, terveztünk hát egy. laza kerekezést a zalai dombok között . Ehhez képest jól megszívtuk…

Lajos beszámolóját olvasva azt gondoltuk, végig ilyen lesz. Csak azt nem vettük számításra hogy akkor április eleje volt most meg június vége. Ilyenkor már kicsit sûrûbb az aljnövényzet.
Azért csúcsra még viszonylag könnyen feljutottunk, de a folytatás nem lett valami fényes. Elõször az RH rig nem akart megszólalni, utána az URH koax csatlakozója esett szét. Innentõl egyszerre csak egyikõnk tudott dolgozni. Amíg Gábor URH-n aktivált, addig én zümmögésre bírtam a Moszkitót. A szokásos SOTA frekin masszív zavar fogadott. Ennek ellenére az aktíválás elég könnyen ment, az elsõ bátortalan CQ-ra mindjárt Ruda, OK2QA/p válaszolt az OK/VY-023-ról, úgyhogy még egy S2S is sikerült.
A csúcsról egyébként csak északkelet felé nyílik némi kilátás, jól látható a Somló jellegzetes tömbje.
Innentõl kezdõdött a kaland. Az utat szinte teljesen visszafoglalták az erdõ - csalán, szederinda, vadrózsa és egyéb szúrós, akadós - növényei. A dombtetõn jelzés nincs, az út nyomvonalát is csak sejteni, semmint követni lehetett. Ezért aztán, ahol a csak térképen létezõ út jobbra fordult, mi a meredek, de legalább tisztásabb lejtõn balra fordultunk, kijutva így egy másik, kissé jobban járható útra, amely rövidesen becsatlakozott az ott már tényleg kiváló, zöld jelzésû murvás útba.
Innen már könnyen haladtunk. Zalaszentlászlón megálltunk egy rövid pihenõre, sörre, defektszerelésre. Zalaköveskúton a dombtetõre felkapaszkodva, kellemes meglepetés ért bennünket.A dombtetõn új kilátó épül, könnyen megközelíthetõ, bõven a 25 méteres magassági határon belül. Ugyan nincs még teljesen készen, mi azért felmásztunk rá. Erõsen szorított az idõ, ezért csak az URH antennát telepítettük, az aktiválás viszonylag könnyen megvolt, bár be kellet érte cserkészni a teljes 2 méteres FM sávot. A kilátás viszont nagyszerû.
A csúcskõ valahol ott a második fasorban van.

Innen már csak annyi maradt, hogy hátszélben, lejtõn leguruljunk Hévízre és onnan Keszthelyre. Koppanásra értünk a keszthelyi vasútállomásra, ahol kiderült, hogy kár volt sietni, az a vonat is félórát késik. Ez egy ilyen nap volt. A Bezerédi-hegy nem nagyon nyerte meg a tetszésünket, viszont a Kálmán-hegyi új kilátó nagyszerû lesz, ha elkészül. A tervek szerint sétaút is készül, a távolság a mûúttól alig több, mint 200 méter, remek kirándulási célpont.