Medveölõ-szurdokon át a Hochlantsch-ra. OE/ST-183 (1720m)

Borbély Zoltán, HA3HK - 2011-07-14
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3HK, HG3FLA, HA3LV

Ezt az utat már az elmúlt évben is terveztük, de az idõjárás közbeszólt. A hegycsúcs Ausztriában egy bizonyos Mixnitz nevû falucska közelében található mely 1720 m magas. A feljutás a falu nevezetességén a Medveölõ-szurdokon keresztül lehetséges, illetve a látvány kedvéért szükséges. A felfelé vezetõ úton 1200 m szintkülönbséggel kellett szembenéznünk, melyet le kellett küzdenünk. Ez nekünk 6 órába tellett és 3-szor öltöztünk át.

A hegy lábához megérkezve tájékozódtunk a térképen, és némi serkentõ ital után elindultunk.
Eltévedni nem lehetett, jól jelzett útvonalon haladtunk.
A falut elhagyva vízesések mentén araszoltunk a szurdok bejáratához.
Eddig tartott utunk elsõ része mely alatt 350 m szintkülönbséget teljesítettünk közel 3 Km-alatt. Így néz ki a bejárat a "lépcsõházba", ahol 3.5 €-t kellett fizetnünk fejenként, viszont az élmény mindent kárpótol.
A második részben megkezdõdik a lépcsõzés a szurdokon át fel 1209 m-re.
Itt még tele voltunk energiával...
Utunk vízesések mellett haladt végig.
Egyre feljebb és feljebb. Közben alattam csontvázakat véltem felfedezni SOTA-logós hátizsákkal a hátukon, de mint kiderült csak a félelem miatti hallucináció miatt volt.
A szurdok vége felé egy nagyon biztató táblát találtunk, mely arról tájékoztatott, hogy 10 perc elteltével lesz GÖSSER. (Sajnos az elsõ HÜTTE ugyanis zárva volt.)
Kis csapatunk megpihent az 1209 m-en lévõ HÜTTE teraszán, miután 2900 lépcsõfokot küzdöttünk le. De a neheze még csak most következett, az igazi csúcstámadás. Innét még csak azt sem láttuk, hogy hova megyünk. Most jön utunk harmadik része, a további 550 méter szó szerinti megmászása.
Sokszor lélegzetelállító mélységek mellett haladtunk.
Ha remegõ térddel is, de azért meg kellett csodálni a meredélyeket.
Egy kis pihi az út szélén.
És végre megpillantottuk a a csúcson lévõ keresztet, ahova még félelmetes út vezetett.
Csak utólag derült ki számomra ,hogy hol "bóklásztam". Ha tudtam volna biztosan bemenekültem volna a fák közé...
A tervezetthez képest másfél óra késéssel megérkeztünk, gyorsan települtem és kezdõdhetett az aktiválás. Sajnos egy óra elteltével egyik pillanatról a másikra (mint ahogy a könyvek írják)hirtelen megváltozott az addigi kellemes idõjárás. A hõmérséklet leesett 15°C-ra és elkezdett dörögni, villámlani. A szívem szakadt meg, hogy 89 QSO után QRT-t kellett adnom, pedig rengetegen hívtak és még az akku is kibírt volna további egy órát.
Aztán menekülõre kellett venni a dolgot. Persze mint mindenkor, segített bontani apraja-nagyja.
Még egy gyors kép a kereszt tövénél, aztán pucolás lefelé. Most nem a szurdokon kellett leereszkednünk, mert ott egyirányú forgalom van. Helyette nagyon köves talajon vesztettünk a magasságunkból. Este 8-ra értünk vissza az autóhoz. Összesen 12 órán át voltunk úton és 15 Km-t tettünk meg.
Búcsú a falutól. Itt még 300 Km állt elõttünk melyet szakadó esõben tettünk meg. Meg is hoztuk hazánkba a rossz idõt...

Marcaliból reggel 04:30-kor indultunk és másnap 00:40-kor érkeztünk haza. Így összesen 20 órát voltunk úton. Nagyon elfáradtunk, és még harmad nap is komoly gondjaink voltak a mozgással, de az élmény mindent kárpótolt. Minden természetet kedvelõ társamnak ajánlom, hogy legalább egyszer nézze meg a Medveölõ-szurdokot, ami felejthetetlen élményt tartogat az oda látogatónak. Állítólag Ausztria legnagyobb szurdoka. További info: "Medveölõ-szurdok" a Google keresõben. Apropó! Az még csak OK, hogy többször furcsán néztek rám a horgászbot miatt, de volt aki azt feltételezte, hogy térképeket viszek magammal felgöngyölve. Hi... Ilyen még úgy sem volt. HA QSO-k: HA6VH, HA6NF, HA5WG, HA7UG, HA0LG, HA0IV, HA7BJ, HA4XG. Minden HA állomás dübörgött, és "jó volt" hallani, hogy otthon 30-37°C meleg van, mi meg majdnem megfagytunk vizes ruháinkban a 15°C-ban. Köszönöm szépen a QSO-kat, nagy élmény volt!