Ökör-hegyi túra Marcival és böglyökkel

Novák János, HA6PJ - 2011-07-16
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA6PJ, HA9PI/P; HA6OY/P;

EM-033 - Ökör-hegy (Borsodnádasd, 543 m ASL); QRA: KN08CC07, 2 pont, HAFF-044

Józsi barátommal HA6OY felkerekedtünk és elgurultunk Borsodnádasdig. Ahol találkoztunk házigazdánkkal HA9PI Ferivel.Elõzetes egyeztetés alapján elindultunk a kitûzött tûránkon az Ökör-hegy felé.

A navigálásban Feri kutyusa Marci is a segítségünkre volt, mint mobil GPS.
Nagyon meleg volt,így megálltunk kicsit pihenni. Feri és Józsi háta mögött ott messze fenn a meghódítani váró csúcs.
Aztán én is beálltam kicsit Feri mellé a fotó kedvéért, kezemben Józsi pecabot antenna árbócával.
Ezután éppen hogy folytattuk az utunkat,nagyon sok bögöly szállt ránk és csiptak ám rendesen.
Hosszú kényelmes erdei túra után jött egy hirtelen rövidített meredek szakasz utunk során. Jóska OM éppen felért ezen szakasz tetejére.
Lehetséges túra irányok.
A végsõ nekifutás közvetlen a hegy alatt.
Egy másik irányban kék jelzésû turistaútvonal a Vállós tanya felé.
A csúcskövet kicsit romos állapotban találtuk.
Ideiglenes QTH-nak találtunk egy vadászlest, amit rövid idõ alatt be is rendeztünk rádiós és antenna szobának.
Ügyesen kitoltuk az árbócot és rögzitettük az inverted vee dipól antennát, majd beüzemeltük az állomást.
Látkép a vadászlesrõl,háttérben a Mátrával.
Józsi közben 7 megán aktiválta a csúcsot. Mi Ferivel addig próbálkoztunk 2 méteren is népszerûsíteni a helyet. Késõbb aztán felváltva csináltuk a QSO-kat URH-án és RH-án.

Jól sikerült az aktiválás mindkét frekvencián. Rövidhullámon eleinte kicsit kevés állomás volt egy orosz verseny miatt. De szerencsére kis idõ múlva lett vége a versenynek és felszabadult a sáv. Fokozatosan jöttek az állomások. Nagyon érezhetõ volt,amikor valakik többször egymás után spotoltak minket. Sokszor pile-upok voltak, máskor meg alig hívtak vissza állomások. Este 7 óra után aztán bontottunk és várt még ránk egy kellemes esti séta lefelé. Köszönjük mindenkinek az összeköttetéseket. 73,dx! HA6PJ János