Egy kifelejtett csúcs a Pilisben

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2011-10-15
Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

KD-049 - Ráró-hegy (Pilisszentlélek, 486 m ASL); QRA: JN97JR98, 1 pont, HAFF-004

A szép idõt vétek lett volna kihagyni egy kis túrázásra. Mivel a hétköznap nem jött össze egy szabadnap, így a szombat délelõtt került sor a gyalográdiózásra. (Nem lévén jelentõs RH CW verseny.)

Pilisszentlélek felõl már többen felmentek a Ráró-hegyre, gondoltam én a másik irányból, északról közelítem meg a csúcsot. Bár így kicsit többet kell gyalogolni. A budapesti szép napsütés után Szentendrétõl hol sûrûbb, hol ritkább köd fogadott. Ugyancsak érdekes volt látni, hogy a hideg levegõben a melegebb Duna hogy "párolog ki". (A túloldalt Zebegény és a Szent-György-hegy részlete.)
A kocsit a pilismaróti Erdészet impozáns központja mellett parkoltuk le. Itt volt egy térkép is a Pilis-hegységrõl, kielemezhettem, merre is akarok felmenni. A sarkon befordulva a Miklós deák utcán vezet végig a p- jelzésû turista út.
A sorompó után is ilyen aszfaltos út vezet vagy 3-4 km-en keresztül fel valami vadászlakig, panzióig. De ez már nem a p- jelzésû út! (Viszont kerékpárral ragyogóan járható. És csak kicsit emelkedik.)
A táv kb. 1/3-ánál volt ez a Milenium emlékmû. Ezután nem sokkal kellett volna letérni az aszfaltos útról balra, be a fák közé, ha a p- úton akartunk volna feljutni. De a letérõ pontot nem vettük észre. (Mint a visszafelé vezetõ út során kiderült egyáltalán nem volt baj, hogy nem arra mentünk.)
Az aszfaltos út után egy jelöletlen erdészeti úton mentünk tovább, amelyik az elején erõsebben emelkedett. Kerülgetve a favágó által az útra kivágott kisebb fákat, majd végigmenve egy mostanában telepítendõ villanypásztor mellett, mintegy 1.5 km gyaloglás után felértünk a csúcsra. A csúcson csak itt-ott sütött át a nap a fák lombkoronája között. (Pedig a meleg el kellett volna, hi. Az úttól 30-40m-re, egy vadkerítés mögött jókora tisztás volt végig napsütésben. De ahhoz át kellet volna mászni.)
Hétvége lévén, továbbá, hogy a terület WFF is, nagyobb aktivitást vártam. Összesen 40 qso-t könyveltem, benne 7 HA-hívójel, egy S2S, egy WFF és 2m FM. A 10m nem jött össze.
Visszafelé a z- jelzésrõl balra rátértünk a p- jelzésre. Amíg elértük ezt az emlékmûvet nem is volt gond. Innentõl viszont az út összeszûkült, meredeken lejtett, a száraz portól és a lehullott levelektõl igencsak csúszós volt. (Milyen lett volna fölfelé vagy esetleg esõ után?) Lejjebb az út ismét kiszélesedett, az erdészeti utat feltöltötték fehér kövekkel, amelyeken szintén nem volt nagy élvezet menetelni.
Az alsó részen az út gyakorlatilag párhuzamosan megy az aszfaltos úttal, csak a másik domb oldalában, köztük egy patakkal. Viszont volt néhány szelídgesztenye-fa is. Ennek a termésével teletömtem a zsebemet, majd itthon, kisütés után a család jóízûen elfogyasztotta.Nincs kép

Pilismaróttól kicsit hosszabb az út a csúcsig: kb. 6-7 km, melyet 1.5 óra alatt tettünk meg. Viszont kellemes séta volt, az aszfaltos rész pedig jól járható kerékpárral. Ajánlom a bátrabbaknak. Kilátás viszont nincs.