Bükki nyaralás

EM-096 - Berva (Felsőtárkány, 517 m ASL); QRA: KN07EX55, 2 pont
  EM-082 - Kelemen széke (Istállóskő, 704 m ASL); QRA: KN08EB75, 6 pont, HAFF-002
  EM-003 - Istállós-kő (Bükk, 959 m ASL); QRA: KN08FB16, 10 pont, HAFF-002

Ebben az évben a szokásos nyári baráti-családi kerékpártúra központjául Eger környékét, pontosabban Felsõtárkányt választottuk. És bár a hangsúly a közös családi idõtöltésen volt, azért egy kis rádiózásra is volt idõ.

Elsõ célpontként az egykori legendás magyar mopedrõl elnevezett :-) csúcsot néztük ki. Korra reggel indultunk, gondolván, hogy mire a többiek felébrednek vissza is érünk. Már sokszor megfogadtam, hogy kerékpárral csak olyan csúcsra indulok el, amelyikre aszfaltos, vagy legalábbis valami hasonló út vezet, de aztán mindig elkap a kalandvágy. Most is így történt. A faluból csúcs közepéig jó út van, ezt a helyiek is aktívan használják munkába járáshoz, de az egy idõ után visszakanyarodik a völgybe. Innentõl kezdõdött a kaland. Bár volt útvonalterv, azon hamar módosítani kellett, mert sok helyen a bozót erõsebb volt az útnál. Így aztán az elágazásoknál fontos szempont lett, hogy melyik út a járhatóbb. Ennek ellenére mégiscsak belekeveredtünk a bozótba, de legalább jó messze elkerültük a célt. Nagyjából erre jártunk.
Végül azért csak felértünk. Települési helynek egyszerûen a csúcs közelében vezetõ utat választottuk. Az aktiválás 40 m-en könnyen megvolt, de Gábornak a 2 m FM nem jött össze, pedig még extra idõt is kapott, amíg én megszereltem a bokrok között összeszedett defektet.
Lefelé a hosszabb, a Berva-völgybe vezetõ kerülõ utat választottuk, ami nem volt bozótos, csak köves, és az elõzõ este leesett esõtõl (amibõl lent a faluban szinte egy csepp sem volt) sáros és csúszós. A csúcsról nincs kilátás, de az erdõ szélén vezetõ út egy szakaszáról igen. Az ott a völgyben Felsõtárkány. Végül szerencsésen leértünk az országútra és onnan számítottnál úgy két órával késõbb a faluba is.
A bervai kaland tanulságait levonva, a következõ túrát kombináltra terveztük. A lányok (értsd: XYL) és a gyerekek autóval elmentek Szilvásváradra, és elvitték a kerékpárjainkat is. Mi Gáborral, vonattal elutaztunk Bélapátfalváig, és gyalogosan vágtunk neki a túrának. A kék jelzésen haladtunk a Lak-völgyön keresztül a katonasírokig.
A Kelemen-székére a zöld + rövid, de annál kaptatósabb szakasza vezet. Errõl a csúcsról sincs kilátás, a csúcskõ környéke elég bokros, kicsit nehezen tudtuk felállítani az antennát. Gábornak a Berva elvette a kedvét, URH-val nem is próbálkoztunk, rövid RH aktiválás után indultunk tovább
A sírokhoz visszavezetõ rövid meredek lejtõt kivéve, elõbb a zöld majd a zöld háromszög jelzést követve könnyû sétával jutottunk az Istállós-kõ csúcsára. Itt a magassági pontot jelzõ táblához rögzítettük az antennát, az aktiválás URH-n is gyorsan sikerült.
Ezután jött a túra legnehezebb szakasza.A Fátyol-vízesésig hátra lévõ kevesebb alig két és fél km-es meredek lejtõ leküzdése majd másfél órába telt. Hiába, túlsúly legfeljebb kerékpáron, a hosszú egyenes lejtõkön elõny.
A völgyben csatlakoztunk a család többi részéhez, akik addigra már kikisvonatozták magukat, a látnivalókat is végignézték. Kihagyhatatlan volt, hogy megkóstoljuk a sült pisztrángot, majd bringára cseréltük a túrabakancsot és visszatekertünk Felsõtárkányba.
A hét többi napja már nem a rádiózásról szólt. Bár én még szerettem volna az Ódor-hegyet (EM-085) is beiktatni, ez már a következõ túrára marad. A családi programban természetesen benne volt tárkányi rétesfesztivál finomságainak végigkóstolása, az egri vár bevétele,…
...kerékpáros kalandtúra az erdõn át a szarvaskõi ököparkba,…
és a közös szallonnasütés a házigazdákkal.
Bár ez itt nem a reklám helye, azért ideírom. Felsõtárkányban itt laktunk. A házigazdáknál kedvesebb, vendégszeretõbb embereket ritkán lehet találni. Köszönjük.

Jövõre visszajövünk, maradt még látnivaló is, hegy is.