Keselyû-bérc kétszer

Ajánlott turistatérkép: 30. Bükk Dél térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-115 - Keselyű-bérc (Szarvaskő, 444 m ASL); QRA: KN07DX86, 1 pont, HAFF-002

A munkanappá nyilvánított szombatra a (szintén) Egerhez tartozó Szarvaskõre látogattunk.

A település központjában, az út mellett kövekbõl, illetve fával kirakott Kis- és Nagy-Magyarországot ábrázoló – az idén elkészült – Trianon emlékmû fogadott. Ez után mintegy 50 m-re van egy étterem, elõtte viszonylag nagy parkoló. A kocsit itt tettük le, az étteremben ebédre pedig elfogyasztottunk egy finom harcsapaprikást túrós csuszával.
A parkolóból a Szarvaskõi vár romjai így látszottak. Fel is mentünk rá – felszerelés és rádió nélkül – szétnézni.
Innen a falu és a mögötte lévõ hegy a – MTelekom toronnyal egybeépített – kilátóval így nézett ki. Az állott, szmogos levegõ miatt itt sem volt tökéletes a kilátás, de azért a környezõ hegyeket, csúcsokat ki lehetett venni.
A kollégám elmondása szerint a Keselyû-bérc a kilátóval ellátott hegy. Feri, HA5BF úti-beszámolójából is rémlett valami a kilátóról, ezért hát GPS bekapcsolása nélkül felmásztunk a hegyre. A falu szélétõl – utolsó ház után – balra egy kis hídon átmenve követtük a k3 jelzést. Igen meredek volt az út, több helyen 45-50 fokos emelkedõkkel. Viszont légvonalban nem volt több 3-400 m-nél. A baj csak az volt, hogy függõlegesen is volt ugyanennyi, hi.
Fölérve láttam, hogy a másik hegy – a várral szemközti – magasabb, elõvéve a GPS-t kimutatta, hogy valóban, nem a SOTA-hegyen vagyunk. A képen a jó csúcs, amely légvonalban nem volt 1 km-re.
Mivel nem akartunk a meredeken lemászni, majd a túloldalt felmászni, találtunk egy utat, (és a platón egy „csúcskövet”), amelyik kis szintkülönbséggel, de mintegy 3 km-es kerülõvel körbevitt a valódi Keselyû-bércre.
Ugyanott – hátulról, a vadászles mellett vezetõ egyetlen úton – mentünk be az erdõbe, mint ahol Feri és tényleg kényelmesen sétálva, kicsit emelkedve megtaláltuk a tisztást a szétrugdosott csúcskõvel.
Itt települtem. (Részben köszönhetõen a HAFF területnek, részben pedig a szombatnak, az aktiválás jól ment 40m-en.) Viszonylag nagy volt a pile-up, 50 perc alatt 52 összeköttetést nyugtáztam, köztük egy S2s, egy WFF állomást. Viszont az elõzõ naphoz képest jóval kevesebb – összesen három – magyar állomás került a logba. (TNX!)

Mivel a Bükkben, Eger közelében még maradt jó néhány általam be nem járt hegycsúcs, ezért jövõ tavaszra ismét beprogramozok egy ilyen néhány napos túrát.