Csóványosi repeta

Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5CQZ

KM-001 - Csóványos (Börzsöny, 938 m ASL); QRA: JN97LW37, 10 pont, HAFF-004

Egy baráti társasággal az év végén hagyományosan megmásszuk a Csóványost. Az idõpont jóelõre fikszálva volt, reggel az utcára kinézve láttuk, hogy majd 20 centi hó borít mindent. Megérkezett tehát az elõzõ nap látott felhõkbõl a havazás. Rövid gondolkodás után úgy döntöttünk, hogy mégiscsak megpróbáljuk.

Az utak lassan, de járhatóak voltak. Az egyedüli problémát a 2. úton Vác után az elakadt teherautók kerülgetése jelentette. Eredetileg Királyházáról indultunk volna, de végül Diósjenõn tettük le a kocsikat.

Onnan a piros kereszten mentünk, szerencsére már jártak elõttünk, így nem kellett a jelzést keresgetni. Ez egészen a Foltán-keresztig tartott, onnan már nem láttunk nyomokat. Ott kiértünk a gerinc takarásából és oldalról-szembõl fújó szélben (idõnként viharban) tettük meg az utolsó 3 km-t. Fenntrõl, a fákról meg lehulló jégdarabok bombáztak. Végül du. 2-kor értünk fel.

A orkánszerû szél elõl a torony aljába húzódtunk be. A hátizsákot nem volt tanácsos sokáig nyitva tartani, mert gyorsan telefújta a szél porhóval.

A torony aljából forgalmaztam, sajnos csak gumiantennával, mert a yagit megviselte a sok hurcolás és elengedett egy forrasztás. Sajnos nem volt nagy aktivitás, meg mi sem maradtunk sokáig. De azért így is összejött a nulla pontos aktiválás (két héttel ezelõtt már voltam itt).

Lefelé menet elbizonytalanodtunk, mert nem találtuk a saját nyomainkat. A szél nagyon gyorsan elsimított mindent. Szerencsére aztán rátaláltunk az jelzésre, és immár hátszélben tapostuk a havat a Foltán-keresztig.
Jókedvbõl sose volt hiány...

Éppen besötétedett, mire leértünk. 18 km és 600 m szint, valamint részemrõl egy sikeres aktiválás, volt mögöttünk. Ez az év sem telt hiába HI-HI.