Teljesítménytúra helyett...

DD-002 - Tubes (Mecsek, 611 m ASL); QRA: JN96CC46, 4 pont
  DD-006 - Rózsa-hegy (Mecsek, 532 m ASL); QRA: JN96CC07, 2 pont
  DD-005 - Jakab-hegy (Kővágószőlős, 592 m ASL); QRA: JN96BC12, 2 pont

…könnyû kis mecseki sétára készültünk, de a végén csavartunk rajta egyet. Ezen a napon rendezték a Mecsekben a „Négy évszak” teljesítménytúrát. Eredetileg úgy terveztük, hogy benevezünk a legrövidebb távra, rádiózunk egyet a Tubesról, és békével hazatérünk. Aztán úgy gondoltuk, ha már ilyen messze elautózunk, akkor teljesítménytúra helyett, inkább még egy SOTA csúcsra megyünk fel. Ez lett volna könnyû séta a Remete-rétrõl elõször a Tubesra, aztán a Rózsa-hegyre. Aztán útközben még módosítottunk a terven, hogy három hegy is beleférjen a napba.

A terv az volt, hogy az elsõ csúcs támadását a lapisi elágazástól indítjuk, de az út a rátaposott hótól annyira jeges volt, hogy ismét módosítottunk a terven, és egy kicsit lejjebb, az erdõ sarkán lévõ útelágazásnál hagytuk az autót, de itt legalább nem jártunk úgy, mint tavaly az Írottkõn.
Innen a sárga jelzésen mentünk fel a Tubesra, ahol az elõbb említett teljesítménytúra ellenõrzõ pontjaként, viszonylag nagy forgalom volt. Csináltunk is gyorsan egy kis reklámot a gyalográdiózásnak.
Sajnos úgy tûnik, az RH rig technikai problémái állandósultak, így néhány erõtlen próbálkozás után felmásztam Gábor után a toronyba, hogy legalább URH-n meglegyen az aktiválás.
A torony teteje tele van vassal, a környéken jó sok, mindenféle zavart elõállító antenna van, így az aktiválás elég nehézkesen indult, de köszönet a pécsi amatõrtársaknak, azért csak sikerült. A kilátás viszont a párás idõ ellenére nagyszerû.
A következõ csúcsra a Remete-rétrõl indultunk. Ez a kép csak azért készült, hogy bizonyítsa, Tóni barátunknak az a bizonyos hajagi túra nem vette el teljesen a kedvét, bár majd’ két évbe tellett, hogy összeszedje a bátorságát, és ismét velünk tartson.
A Rózsa-hegyre, a kék jelzésen, majd a jelzetlen úton, könnyen feljutottunk. Megállapítottuk, hogy a hegy valószínûleg a csúcson található töménytelen, szúrós vadrózsabokorról kapta a nevét, úgyhogy, bizony vérünket áldoztuk, hogy a csúcs közelében lévõ faoszlophoz rögzíthessük az antennát. Itt nem volt sem vas, sem zavar, így az aktiválás viszonylag gyorsan meglett.
Eddig volt a tervezett könnyû séta, innen kezdõdött a rögtönzés. Menjünk tovább a Jakab-hegy felé a kék jelzésen, vagy vissza az autóhoz, és keressünk közelebbi kiindulási pontot? A térképet megvizsgálva, ez utóbbi mellett döntöttünk, bár nem voltunk róla meggyõzõdve, hogy helyesen. Irány Kõvágószõlõs, ahol a falu szélén, itt hagytuk az autót. Egy jelzetlen úton átvágva a kék háromszög jelzésig, majd azon fel, a csúcs alig több mint egy kilométer. De milyen kilométer! A szintkülönbség több mint 350 méter, és a terep is eléggé „technikás”. Ez a kép ugyan már lefelé készült, de felfelé sem volt egyszerûbb.
Viszont minden nehézségért kárpótolt a gyönyörû téli erdõ.
A csúcson Gábor elég biztonságosnak ítélte meg az egykori kilátó maradványait, én meg jobb meggyõzõdésem ellenére igazat adtam neki, így a tetejére települtünk. Szóval nekem itthon nem csak azért nincs antennatornyom, mert nem engedik feltenni a panelház tetejére, hanem azért is, mert úgysem mernék felmenni rá antennát szerelni. Az aktiválás gyorsan és könnyen ment, de én nagyon örültem, amikor végre nagy keservesen lekecmereghettem.

Az út lefelé sem volt sokkal könnyebb, de azért még világosban leértünk. Összességében jó kis túra volt, a Tubes nagyon jó kirándulóhely, de rádiózásra alkalmatlan, a Rózsa-hegy egyetlen jó tulajdonsága, hogy könnyen megközelíthetõ, viszont a Jakab-hegy nagyszerû, QTH-nak is és egyszerû túracélpontnak is.